Lina

Födelsedagen!

Publicerad 2008-04-19 21:26:11 i I huvudet på Lina,

Har inte fått bilder av My än, så det kan tänkas att det kommer nån bild till sedan.

Okej. Dagen började med att jag vaknade (no kidding)
Solen sken och livet var härligt. Strax efter att jag vaknat ringde kära mamma och sjöng, och jag blev jätterörd för det blev så.. ja, jag brukar vakna av att hela familjen sjunger på min födelsedag, och nu när jag låg i sängen och mamma sjöng så blev det så starkt. Jag tror hon märkte det för hon sa det när hon sjungit klart "nu blev jag nästan rörd". Ja mamma, jag med <3 på ett bra sätt. Det kändes bra att känslan fanns där, det var inget platt "grattis" det var känsla. :)

Därefter en morgonpromenad med My, härligt i solskenet och en bra start på dagen, Sprang också 2 km.

Strax efter kl 10 kom PP och vi fikade min hemmagjorda marängglasstårta med daim!

image68

och jag öppnade födelsedagskorten. Ett från mormor o Lennart, ett från Faster Marianne och Hasse och ett från Ida (och peter) ! Supergulligt, och Idas kort var klockrent:


När fikandet var avklarat drog jag och PP på stan, jag hade nämligen lovat mig själv en sommmarklänning! (Fick födelsedagspengar av mormor o lennart och även av mor och far, som förövrigt redan gett mig en kamera också)
Efter mycket letande slog jag fullträff på Gina Tricot... fråga mig inte varför men jag fastnar ofta för kläder där... :)
Hur som helst bidde det TVÅ klänningar! En jättesomrig som ni kommer få se på bild snart eftersom jag hade den igår kväll på festen. och den andra har jag tyvärr ingen bra bild på, här kommer en nödbild ;)

Så ni har ett hum om hur den ser ut :) 398 kr för bägge klänningarna :D

Väl hemma igen blev det paketutdelning. PP hade köpt hela två grejjer! (eller tre egentligen) :)
image71

Två söta ljus (perfekt eftersom jag hade två ljusfat som väntade på ljus att bära) och ett supersött silverarmband! :D Skitsnyggt med det lite ovanliga spännet som ni ser, så det gick jag och glänste i hela kvällen ;)

Sedan var det dags. Förebereda för KALAS!
image74
Kalas på hög nivå! :D Av Saya fick jag snygga smycken, vita sommarfräscha som kommer gå bra ihop med mina klänningar! och av My fick jag två premiumchoklad i väntan på den riktiga presenten som anna har. PP och Saya hamnade tyvärr inte på bild under kalaset men dom kommer snart på bild i alla fall.

Efter kalaset började det droppa in folk till festen. Här kommer en bild på mig i nya klänningen när jag skär annanas.
image81

Haha Jag skulle blanda en drink också, men det blev lite fel tror jag... eller vad tror ni...
ser inte riktigt ut som på bilden va? haha!


Förresten fick jag en vinflaska av Johan! :D supergulligt! det hade jag inte alls väntat mig!, det är en redig kille det! (han är singel, några bud? ;) )

Parteej, vimmelbilder ;)


Elias o Jessica | Sebbe, PP o Johan | Sanne o Robin | DJ My


| My, Elias o Jessica


Haha, självklart skulle jag och min kära Saya fjanta oss också!


Dagens bild?
image90
fråga mig inte vad vi gör... är töntiga? :P höhö


| Decibel-sebbe i farten ;) | Sanne o pojkarna | Jessica o mina ögon | Brudarna ;) |


Måste bara bjuda på den här också... Jag är en säl som tappat bort sin familj ;)
image96

Sedan blev det utgång och kåren, men då la min kamera av. Som tur var hade saya med sin och lyckades fånga en bild jag tycker är jättemysig! Den bilden får avsluta mitt födelsedags-inlägg. Men innan avslutningen ska jag säga ett JÄTTETACK till saya... Hon stack plötsligt iväg till DJ:en och snackade när vi dansade, jag trodde hon önskade en låt, men helt plötsligt ropade DJ:en ut att "Lina fyller 20 år idag" och så spelade han en födelsedagslåt som alla sjöng med till! I samma veva kom Dusse och lyfte upp mig och gav mig världens kram! Allt blev så tajmat och kändes superbra! tack tack tack Saya! :D

Som sammanfattning alltså:
image97

Tack till alla er som var med, alla ni som ringt, sms:at, mailat eller på annat sätt visat att ni bryr er! Det betyder jättemycket! Tack för att ni gjorde min 20 års dag så härlig och minnesvärd! <3

Kommentarer & tankar

Postat av: Saya

Publicerad 2008-04-19 22:47:45

Åh, nu blev nästan jag rörd här också. :) Supertack för igår, det var riktigt trevligt! Men vadå fjanta oss på bilderna? Vi är väl bara oss själva? :p Kram kram!

Postat av: Marianne johansson

Publicerad 2008-04-22 07:43:03

Blev det någon vinst på lotten. Jag hoppades du skulle få det. Kram fastra.

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela