Lina

false alarm...

Publicerad 2008-08-17 21:51:02 i I huvudet på Lina,

...mobilen dog när jag skulle skicka ett sms.... och man kan ju inte ha en mobil som hänger sig varje gång man ska messa.. eller hur!?

Kommentarer & tankar

Postat av: jessica

Publicerad 2008-08-17 22:26:41

omg! inget kött! vet inte om jag skulle klara det. får man se det där schemat kanske? det låter som en riktig utmaning :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-18 13:14:19

Heeej min sötaste lina!! Detta är din favoritmoster =) Förmodligen är det mina åldersfrätna ögon som gör att jag inte kan läsa det som står till höger på din sida, på det grälla tapetliknande mönstret. Nåväl, läste om din jobbångest och fick en idé!!

Du skulle kunna vända dig till socialtjänsten i Örebro o be att få prata med någon som anställer ledsagare.... Va sa du nu då..? Människor med olika typer av funktionshinder (fysiskt, psykiskt el begåvningshandikapp) har rätt till en ledsagare som följer dom till utåtriktade aktiviteter om dom inte på egen hand kan ta sig iväg själv. Det kan vara ex följe till träning, sportevenimang, kulturevenimang etc. I Umeå är det brist på ledsagare, kan tro att det är det i dom flesta kommuner eftersom det bygger på frivillighet. Lönen varierar i olika kommuner men kring 110 kr/timma är det. Detta är väldigr meriterande oxå i din kommande jobb karriär. Om jag var i behov av ledsagare så skulle jag vilja ha en sån som du = mjuk, varm, lyhörd, känslig, tuff när det behövs, humoristisk, idéspruta, lojal o väldigt mycket mer!! Du har ju mitt nr om du vill veta mer. Nu ska jag fortsätta arbeta. Skönt att sitta på kontor i detta pissregnande!! Snart springer Kallur, Hurra för webradio!! Puss o kram mitt lilla godistroll!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela