Lina

Hittade den här utmaningen! :D

Publicerad 2008-01-18 22:27:10 i I huvudet på Lina,

1. Grabba tag i närmasta bok, vänd till sida 18 och hitta rad nummer 4.
HAHA Sida 4 i lagboken (2005) är TOM! sida 3 och 5 har text, men inte 4! IRONI

2.
Sträck ut din vänstra arm så långt du kan.
Haha, ja där ligger Lagboken (tecken att jag ska plugga?? :O)

3. Vad såg du sist på tv?
Halva reprisen av "singing bee" Jag tycker att han som vann inte var vär det, för i finalen passade han bara och vann pga hennes tabbar, inte för att han kunde låtarna. Tönt!

4. Utan att titta, gissa vad klockan är.
hm.. 21.05 kanske, haha jag har ingen aning! nu var det länge sedan jag kollade på klockan!

5. Titta på klockan, vad är den?
21.03 :O :O :O HAHAHA JAG ÄR SKILLAD! image12

6. Förutom din dator, vad kan du höra?

Just nu knapprandet av tangenter och offspring - the meaning of life (min playlist består av alla låtar på min dator och går på random)

7. När var du senast ute? Vad gjorde du?
Gick på ICA (ironi det med, för PP tjatar alltid om att mitt enda roliga på dagarna är att gå på ICA!) Men jag var där och handlade lite energidryck och frukt och sånt, (INGET GODIS!) Pratade samtidigt med mamma! och passade på att gå ut med komposten. Med 5 sambos blir komposten full rätt så ofta. bluähimage13

8. Innan du började med listan, vad kollade du på då?
Var inne på Josefins blogg, en tjej som gick gymnasiet på samma skola som mig och som är kompis med en kompis till mig. det var via den kompisens blogg (my) jag hittade dit... snurrigt

9. Vad har du på dig?
Svarta sockar med färgglada sockar på, svarta trosor och svarta jeans. En randig färgglad BH och en svart och brunrandig mysig långärmad tröja med huva. (svart svart svart.. vad tråkig jag är :O)

10. Vad drömde du senast?
Ja vad var det?... drömde inget inatt vad jag kan komma ihåg. Får nog säga pass.

11. När skrattade du senast?
Skrattade när jag var med PP idag :D <3 Vi har kuuulimage8

12. Vad är på väggarna i rummet du sitter i?
OJ mycket!! Det är ju mitt lilla rum. Men okej..
1 affisch.
12 tavlor(små) med olika motiv.
Flera sidor ur makeupstores tidning (så fina bilder!) som jag gjort till ett stort vägg-collage.
1 klocka,
1 stor spegel,
1 sparbössa som ser ut som bamses dunderhåningsburk (fast plattare:P)
1 sänglampa,
1 grejj där jag har alla mina örhängen
1 halsbandshängare med alla mina halsband på
1 silvrig kartong-aktig bit där det står "ABSOLUT DISCO" på och under den har jag hängt upp 1 glittrig silver-peruk!
3 "vi tycker om dig"-lappar från mamma och pappa
1 rabattblad från hemköp (pensionärsvarning ja, men det är för att jag inte ska glömma OKEJ) ;)
1 bild på mig (ful) som anna tagit och en medföljande lapp från samma kvinna :P
snart klar....
1 Mp3 (haha, ja jag hängde upp den på väggen!)
och till sist
1 badmintonracket!

13. Sett något skumt på sistone?
beror på vad man definierar som skumt.. jag tvättade händerna för en stund sedan, och det var lite skummigt (okej dålig humor!)

14. Vad tycker du om de här frågorna?
Helt okej, lite ovanliga för en gångs skull!

15. Vad är den senaste filmen du såg?
kan det har varit Bring it on... ja, iaf som jag såg hela. annars såg jag en bit av lilla jönssonligan för nån dag sen.

16. Om du blev multimiljonär över en natt, vad skulle du göra?
Vara lättad för resten av livet! åh, att slippa oroa sig! Sen skulle jag köpa en snygg lägenhet till mig och PP! (och en hund som vi ska döpa till "Sir Vääs" ;D )

17. Berätta något om dig själv som jag inte vet.
Jag har inte alltid varit så sprallig och glad som jag är nu, hade det tufft rent personlighetsmässigt med mig själv när jag var yngre (hörde definitivt inte till det coola gänget)

18.Om du kunde ändra en sak i hela världen, utan tanke på skuld eller politik, vad skulle det vara?
Det ska inte spela den minsta roll om man föds som kvinna eller man, som svensk eller afrikan, heterosexuell, homosexuell osv. bort med all diskriminiering och in med autonomi (tyvärr är teorin idag att autonomi är beroende av andras underordning, så i dagens samhälle är det inte möjligt) Men jag fick ändra på vad jag ville va? :D

19. Gillar du att dansa?
Absolut! det var inte för intet som jag spenderade tre underbara år på danslinjen i vilhelmina!

20. George Bush?
=bajs

21. Tänk dig att din förstfödda är en flicka, vad ska hon heta?
Enligt min släkts tradidtion kommer jag få min flicka när jag är 24, så jag borde fundera på det snart.. men jag vill att hon ska heta Ingalis i andranamn :) (ev Pernilla-Filippa för att hedra PP haha PP heter ju Per-Philip)

22.Tänk dig att din förstfödda är en pojke, vad ska han heta?
Ja, blir det med PP måste han ju heta nått med Per enligt hans släkt.. men det vill ju varken jag eller PP :P Så det kasnke blir nåt annat ändå. typ Eilert ;D

23. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands?
Ja absolut! jag kan röra på mig! :P

24. Vad vill du att Gud ska säga till dig vid pärleporten?
Haha, jag måste nog köra på samma som Josefin skrev "välkommen tvivlare"
Sen komer jag mötas av PP som står med armarna i kors och ett busigt leende på läpparna och säga "vad var det jag sa" eller ngt liknande :P hahahah!

25. 4 personer som också måste göra den här listan i sin blogg:
Måste är ett så tungt ord, men det vore kul om då många som möjligt gjorde den. alla som vill är välkomna! :D

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela