Lina

Trött

Publicerad 2008-07-07 20:51:04 i I huvudet på Lina,

Idag sög musten ur mig.

Skulle vara ledig och umgås med min käraste hela dagen eftersom han drar till mallorca imorgon en vecka, för att komma tillbaka en dag och sedan dra iväg till fjällbacka och vara borta några dagar till....

Så klev jag upp tidigt för att hinna träna innan käraste vaknar och vår dag ska börja. Precis när jag står i dörren påväg ut i regnet till första gym-dagen på tre-fyra veckor så ringer telefonen...

"Hej det är *personalchef*, Kan du jobba klockan 12-20 idag?"

"...Ja, egentligen KAN jag ju det..."
suckar jag och tackar såklart ja till jobbet för pengarnas skull...

Kände mig som en svikare sen eftersom det skulle vara min och PPs dag... på gymmet kunde jag inte slappna av och bara träna så jag var bara där i ca 20 min.

Jag är en svikare... Men han verkar inte tagit illa upp i alla fall, han förstår ju att jag måste. För om jag börjar tacka nej när dom ringer in mig så kommer dom sluta ringa, och vi är många som slåss om dom där stackars extratimmarna...

Jag är nog ingen svikare ändå, men det kändes så imorse, fy tusan... och dessutom var det spöregn! huvva...

Ja justdet.. som droppen över i eller vad det nu heter så lånade PP min cykel igår = den stod hos honom = jag ringde och väckte honom kl 11 och tvingade ut honom i spöregnet fram och tillbaka.... min älskling :(


Nu blir det iallafall MIDDAG! vi ska göra spagetti och köttfärssås :)

Kommentarer & tankar

Postat av: PP

Publicerad 2008-07-07 23:05:24

Du är söt sötnöt ;)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela