Lina

Hyresvärdar och cykeläventyr! +lite till

Publicerad 2008-06-30 22:05:22 i I huvudet på Lina,

Hm, har delat upp inlägget i olika avdelningar idag... det blev bäst så :)


1. Pratat med hyresvärd, han skulle bara snacka med den andra hyresvärden och sedan återkomma imorgon för att fixa med kontrakt och sådant. HÄRLIGT!

2. Jobbade 17-20 idag, kändes som in-och-ut och jag hann knappt vara med. Men jag funderade massa på bloggen när jag satt i kassan. Bland annat att om jag hade fler läsare (ta inte illa upp ni som läser mig regelbundet, ni är guld :) ) men om det vore så att jag hade tusentals läsare (eller hundra hade räckt... okej, 30 vore tillräckligt! ) så hade jag kunat skriva en what to do/ don't lista för butiksbeteende. Ni kan inte tro hur vuxna människor kan bete sig i en butik!! Samt små knep som underlättar både för er själva och för personalen i en butik. Det är så härligt när man har kunder som fattat grejjen och gör allt medvetet perfekt bra, då tänker jag alltid att dom nog själva måste ha jobbat i butik nån gång :P Hur som helst kommer jag på massa bra uppslag när jag står där i kassan och filosoferar.

2a. På tal om kassa och kunder så var det idag en man och kvinna som storhandlade, kvinnan var jättestressad och skrek åt gubben sin än det ena och än det andra... sönderstressad med andra ord, då kom jag på att hon nog precis hade fått semester ;)

2b. Efter jobbet kl 20 såg jag att Jessica satt utanför med sina jordgubbar som hon säljer, snackade med henne och tillslut blev det så att jag stannade ända tills hon slutade kl 21. Då hon bor nära lägenheten jag och PP ska flytta till så tänkte jag hänga med henne och visa vart det ligger. Osäkra på vägen gav vi oss iväg in i almby, men det gick ganska smärtfritt, en liten omväg och sen var vi där :) Så ett litet cykeläventyr blev det allt. Vi kom också överrens om att nån dag då vi båda är lediga så ska vi åka och bada (förutsatt att det är bra väder alltså)

3. Nu till ett sängproblem, jag och PP har i dagsläget två alternativ, antingen : MALM sängstomme från IKEA

Samt dolda nattduksbord som man gömmer bakom huvudgavlen, supersmart!
Fördelen är att det är en supersnygg säng som definitivt passar både mig och PP stilmässigt, och det är en stabil säng som kommer hänga med länge (förhoppningsvis)
Nackdelen då är att sängen mest troligt kommer ta över hela vardagsrummet då vi har ett kombinerat sovrum/vardagsrum, (en etta alltså)

vårt andra alternativ är: MÅNSTAD hörnbäddsoffa från IKEA

Fördelen här är då alltså utrymmesbiten. Vi kommer ha ett vardagsrum på dagen och det finns plats för gäster som slipper känna sig som inkräktare i sovrummet. Samt då ett härligt sovrum at night så att säga. En till fördel är också att vi kan ha ett skrivbord i vardagsrummet, som det ser ut om vi har säng istället så kommer vi måsta ha skrivbordet i hallen, ev inte ha något alls utan att man måste sitta i köket med datorn (och plugg för PPs del).
Nackdelen är att vi VARJE morgon och kväll måste fälla in och ut sängen, känns som något man kommer tröttna på. Tänk också om vi har förfest och kommer hem fulla sent på natten och måste stöka till och fixa sängen... ja, ni förstår problematiken...


Så ... Hjälp, någon... :/ Alltså, tips och goda råd kära vänner, någon som har erfarenhet av att bo i en bäddsoffa?

Det ska bli spännande att se hur vi löser det! :)

Kram och godnatt på er!

Kommentarer & tankar

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-30 22:22:58

Jag bor i bäddsoffa just nu och det är ingen höjdare faktiskt. Jag tycker det är jättejobbigt att bädda upp och ner varenda kväll och morgon, men det är ju bara jag. Sovmässigt så duger det väl men jag tar minsta tillfälle i akt att få sova i en riktigt säng.



Malmsängen hade jag och mitt ex när vi bodde ihop, den är verkligen kanon. Jag tyckte jättemycket om den men som du skriver så tar det ju plats. Du får helt enkelt väga för och nackdelar. :)

Postat av: jessica å

Publicerad 2008-06-30 22:27:57

hej jag har tänkt på det där med bäddsoffan lite nu och jag tror att ni kommer att ledsna på det efter ett tag faktiskt. kanske att man vänjer sig men det ska ju vara enkelt och bekvämt att gå och lägga sig. svårt det där!

Postat av: Lina

Publicerad 2008-06-30 22:36:51

Anna och Jessica: Ja just det, och tänk om en vill sitta och se tv och den andra vill gå och lägga sig... hmmm... vi måste ta mått på rummet och se vad vi har att röra oss med ytmässigt..

Postat av: Rolf

Publicerad 2008-06-30 22:43:30

Lina jag tycker absolut att du ska ta bäddsoffan! Tänk på allt extra utrymme som ni kan använda till annat :D

Postat av: Saya

Publicerad 2008-07-01 09:40:37

Åh, jag vet så många som har tröttnat på sin bäddsoffa och köpt en säng istället. Men jag har aldrig hört något som sagt att de skulle vilja byta bort sin säng. Själv har jag/vi en Malm-säng och den är ypperligt perfekt :)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela