Lina

Hemma igen...

Publicerad 2008-03-08 13:28:38 i I huvudet på Lina,

Haha, jag tror jag lämnade all min hjärnkapacitet i göteborg på pliktverket! huvudet är GRÖT.

Höll mitt lovtal i onsdags, drog sedan till göteborg. Pratade med Lisa, så hon gav mig en bra vägbeskrivning.
Klev av spårvagnen på käringberget och gick bakom en kille som jag såg också var påväg dit :P Dom flesta kan man SE att dom vill bli poliser på. Häftigt egentligen, både killarna och tjejerna harde ett speciellt utseende, inte många stack ut.
image34


I alla fall, som vanligt grymt trevliga människor, alla är så lättsamma och kul att prata med!

Jag var YNGST av ALLA 45 pers i min omgång, HAHA, den enda 88an över huvud taget! Så var vi indelade i åldersgrupper, A B C, där jag var i C såklart, med alla ynglingar.

Vi började med medicin, allt var okej, lite märkligt dock att klä av sig allt utom bh och trosor i ett rum med en äldre man i :S men han sa att jag var frisk iaf, och det är ju huvudsaken. Drog en 3a på isokai-testet. kändes mesigt med tanke på att max är 9, fast dom sa att tjejer drar mellan 1-3 så okejdå...

Sedan kom det databaserade anlagstestet... "begåvningstest" Kändes BRA när jag gjort det, inga svårigheter där inte.

Sist för dagen var psykologsamtalet, jag fick en skithäftig man som psykolog, han skrattade massor! Jag hoppas det är att bra tecken. :s Tex när jag fick reda på resultatet på datatestet:

Han: Du fick 8
Jag: jaha.. av vadå?
Han: av 9
Jag: OJ!
Han: Blev du förvånad?
Jag: *svarar snabbt och spontant* Nej!
Han: *ASFLABB!*
Jag: ehm.. *inser vad jag sagt* .. det kändes bra när jag gjorde det... ehhh.. hehe.. *nervöst fnitter*

HAHA! Tja.. så jag hoppas det gick bra. Han var duktig, men pressade mig på svar och var allmänt jobbig ibland, men jag tror det var psykologernas jobb för vår grupp.

Och slutligen i fredags var det polissamtal, en man och en kvinna, och kvinnan skulle ha bäääbis :D Iaf så gick det bra, dom var proffsiga och jättetrevliga! jag fick in två fullträffar hos den manliga polisen: 1. jag berättade att jag har en kompis från holland (dom frågade om man kände någon med annan etnisk bakgrund) och den manliga polisen var tydligen halv-holländare. 2. han sken upp som en sol när jag berättade att jag läste retorik, tydligen hade han också gjort det.. i USA och tävlat i det osv. hehe

Allt som allt gick det bra, varken mer eller mindre, och det är nog det alla säger. Ingen är säker på om man kommer in eller inte.

Det känns så bra att ha gjort det nu iaf... det är bara att vänta till i maj innan man får svar. *suck*

Festade igår när jag kom hem, är bakis idag och har glömt hjärnan någon annanstans, men den kommer nog tillbaka snart. Ska fika med Saya idag, trevligt!


WAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH

Kommentarer & tankar

Postat av: t.

Publicerad 2008-03-09 11:40:38

du kommer att komma in =)
det är jag (nästan) säker på! kul att det gick så bra! och grattis till alla avklarade test!

Postat av: Lina

Publicerad 2008-03-09 21:09:09

Tack så mycket! jag hoppas massor, men jag är absolut inte säker. Har också en reservplan om jag inte kommer in.. det gäller att vara förberedd :)

Postat av: Therrorese

Publicerad 2008-03-09 22:03:22

Grattis till avklarade tester! Vad var det för typ av frågor på anlagstestet....??

Postat av: Jennelie

Publicerad 2008-03-10 10:59:38

Hittade dig genom nån annan blogg. Fannies kanske det var. Jag är hennes storasysters kompis. Hursomhelst... Häftigt att försöka bli polis. Det vill min femåring också bli! Jag tror han skulle passa som det för han älskar att säga åt lillasyster vad hon får göra och inte. Men jag har hört att det är svårt att ta sig in på polishögskolan. (Speciellt för femåringar.) Lycka till!

Postat av: Erwin

Publicerad 2008-03-11 16:39:30

kul att det gick bra :)
vad fick du för kniviga frågor av poliserna?

Du vet att du gör en olaglig handling när du lägger ut bilder på ett skyddsobjekt, i detta fall pliktverket i gbg? :)

Postat av: Lina

Publicerad 2008-03-11 17:22:00

Erwin: Jadu, det var rätt många det :P Svårt att svara på såhär.

Haha, jag funderade över det innan jag tog bilderna, men såg ingen förbudskylt eller så, sen tycker jag inte det är så värst bra kvalité på dom heller. Men men, jag får väl hoppas att inga skurkar använder mina bilder i teroristsammanhang, antar att jag får sota för det då! :O

Du kan inte komma på nåt bättre sätt att kommunicera på än via mitt blogginlägg "hemma igen" ? Msn kanske? :)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela