Lina

Lyckad fest!

Publicerad 2008-10-06 14:37:26 i I huvudet på Lina,

Oh yeah!

Alltså, först och främst tack till Fille som fixade, inte bara ett soffbord, utan även två välbehövliga pallar till kvällen! Karl och Johan drog också med sig varsin stol, Tack!

Och sen tack till alla som kunde komma och tack för de fina presenterna! :D


Till sist tack för att ingen spydde eller mådde dåligt!

Haha, det var superkul, har inga bilder tyvärr... måste höra om Jocke kan skicka, han tog bilder lite nu och då med sin mobilkamera, så något måste ju ha fastnat! :P (jag vet att min panna gjort det ett otal gånger)

Hur många blev vi då i vår lilla etta på 50 kvadrat.. jo... låt mig tänka... 22 stycken... (TJUGOTVÅ! OMG!) alla fick alltså 2,2 kvadrat själv... sen om man tänker att det bara är en på toan i taget så blir det ännu mindre kvadrat att dela på :P

Hur som haver så blev det kanonlyckat! Jag höll under kvällen på att glömma att vi hade snacks, så efter nån timme drog jag fram lite chips... alla blev som galna och tillslut hade de hittat vårt snacksförråd och då drogs det fram nötter och pringles och godis åt alla håll, jag och PP hann inte vara med! Haha! Så igårmorse hör jag PP: "Åt dom upp ALLT??" Ja.. sa jag :P hahahah! Men det var ju lixom det som var meningen :)

Sen under kvällen började folk känna för att dra ut, så gänget tunnades ut.. sen vid 3 snåret dök tre av grabbarna upp IGEN! :P Då hade vår fest gått från förfest, till fest och slutligen blivit efterfest också ;) Superkul! Vid 5 drog dom sista gästerna och jag och PP kunde knoppa in! Det var kul rakt igenom och så skönt att slippa gå ut (eller hur my ;) )


Söndag: kl 10, vakna.. dricka vatten .. sova
kl. 12 sova
kl. 15 vakna, ta huvudvärkstablett, må dåligt, sova
kl. 17 vakna må bra, få ångest över lägenhetens kondition
Rymma till pizzerian på coop och sitta där och käka i över en timme, läsa tidning och slappa...
Handla godis och dra sig tillbaka till lägenheten.
Städa! Plocka ihop, tömma burkar, samla glasflaskorna och diska glasen i omgångar... Vi har minst 40 glas och ALLA var använda... folk hade till och med börjat ta muggar och tekoppar! :O



Phew! Så det blev x antal omgångar disk (gjorde klart det sista imorse)


Sen blev det film och mys med PP innan vi trötta gick och la oss kl 22.30 :P  Haha, jäkla alkohol alltså!


Idag vaknade vi av att PPs mobil först ringde, han sket i att svara, sen ringde min typ 2 sek efter, jag sket i att svara, sen ringde det igen på min mob.. så kände jag att det nog var viktigt:
Hyresvärd: Hej, väckte jag dig?
Jag: eeh.. mjo, men det är lugnt...
Hyresvärd: Jag tänkte komma upp till er och spakla snart!
Jag: Jaha, kommer du nu?!?
Hyresvärd: Ja, inom en halvtimme.
Jag: Okejdå....

Då var det bara att kliva upp! Klockan var då 8.15



Så förutom att dagen fick en snabbstart så har den varit riktigt bra! Långpromenad med PP och långpromenad med My! stegräknaren står nu på 17720 steg! Naajs!

wäry wäll, jag ska försöka leta fram bilder från festen och bara slappa lite! Hörs!

(och tack igen till alla som var på festen, superkul att ni kunde komma ända från Linköping också Fille, Linda och Max :) )

Kommentarer & tankar

Postat av: Madelene

Publicerad 2008-10-07 14:07:31

Tja!

Haha, jaaa nu äntligen sitter stavningen där!! ;)

Måste bunkra upp ett förråd jag med tror jag!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela