Lina

Stor dag imorgon!

Publicerad 2008-10-03 21:28:00 i I huvudet på Lina,

Imorgon har nämligen jag och PP vår inflyttningsfest. Ja, jag vet, vi flyttade in får 2 månader sen.. men vi har ju inte haft möbler för att kunna ha folk, och när vi väl fick det så har jag jobbat varje helg. Eller har möbler.. det var en överdrift... vi har 4 köksstolar och en 2- (med lite tur 3-) sitssoffa.... Så vi ska vrida vår säng och göra den mer "sittvänlig" så folk får vila sina rumpor där.. annars så, tja.. vi har 50 kvadratmeter golv som inte är fy skam ;)

Det ska bli riktigt spännande att se hur det kommer bli.. mycket folk och många som inte känner varandra... och förkoppningsvis mycket trevligheter :)


Är ledig hela dagen imorgon... vilket kommer behövas... Vi måste nämligen storstäda (eller inte så stor, hade storstädning i måndags så det är rätt okej) , panta burkar och gå till återvinningen, handla groggvirke och snacks att bjuda på osv osv osv...

Åh, förresten!

Haha

Idag var jag och PP på clas olsson för att ev fixa kabel dator till tv. Man har ju hört att det är en jungel och alla DVI HDMI S-blablabla bokstavskablar som ska kopplas hit och dit och är det bild så är det inte ljud och tvärtom fast svartvitt och hej och hå (you get the picture) Vi tog iaf mod till oss och gick in för att fråga på CO. Där fick vi först prata med

kille 1: eh, häng med kille 2 som ska visa en annan kund samma sak.
Kille 2: okej, den här kabeln är för det uttag ni sa att ni hade (Jag: men så ser det inte ut, vårt ser ut såhär *visar på annan kabel*) jaha, då heter ert uttag såhär och då blir det mer komplicerat för då har vi ingen adapter till er, men snacka med kille 3, han kan mer än mig om sånt där!
Kille 3: Ok, ni har ett sånt uttag på er dator, vad har ni för tv? (Jag: en ny platt-TV med typ tusen olika ingångar därbak) Okej, det bästa vore om er tv hade ett likadant uttag som er dator, då får ni bra bild, dock inte ljud (Jag: Ljudet är inga problem, vi kopplar bara in högtalarna till datorn) Det är väl en, 50-50% att ni har en sådan ingång på er tv, har ni inte det så kan ni köpa en liten adapter, men dom är ruskigt dyra, ca 800. (Jag och PP: uuuuhhh... men vi testar kabeln och kommer tillbaka om TVn inte har rätt port)

Så, vi köpte kabeln (99:-) och drog hem.. väl hemma så... FUNKADE DET!!!! :O :O :O


tja, det var väl det jag ville säga ;) Flummig text om en flummig historia!

Kram på je!

Kommentarer & tankar

Postat av: Mamma, (Susann för PP)

Publicerad 2008-10-05 11:17:37

Kontentan av din historia: Även en djungel har stigar....

Kramar i massor till er båda från mig!

Hoppas ni hade en trevlig fest.

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela