Lina

Gårdagens händelse

Publicerad 2008-10-02 09:16:28 i I huvudet på Lina,

Fyy.. jag är förkyld... suck suck suck ....

Det går inte att blunda för det längre tyvärr... jag är slemmig i huvudet och snorar, hostar och nyser.
Bäljer i mig massa te och går på ipren på jobbet (är inte så illa att jag måste sjukanmäla mig än) Dessutom behöver jag varenda liten smula pengar jag kan få.

Men OMG vilken upplevelse jag var med om igår :P Eller okej, så coolt var det inte. Jag fick visitera två misstänkta snattare! Det kändes superhäftigt och som en bra erfarenhet inför polisandet, jag menar, någonstans måste man börja. Nu var det dock så att det var okej, "snattarna" hade ingenting i väskorna iaf, förmodligen hade de dumpat grejjen i butiken då de säkerligen förstod att de var upptäkta. Eller som PP sa, så var de helt enkelt oskyldiga. I don't know, jag följde bara order då de råkade komma till min kassa.

Hade massa adrenalin pumpandes i kroppen ett tag, vet ni hur härlig en adrenalinkick är? ;P


Idag (läs snart) ska jag dra på stan och till synsam. Ska göra en linskoll och fixa synintyg för PHS. Hoppas hoppas att min syn inte försämrats! PLEASE! Om den har det och jag inte kommer in, då ska jag banne mig skola om mig till nått bra och jobba ihop pengar till en laseroperation och sen bli polis! Just det!


bildkälla

Jag blir så irriterad på snattare. Jag tror jag har skrivit om det tidigare, men det tåls att sägas igen.
Det finns ingen anledning till att snatta, jag tror inte någon är så fattig att man måste sno saker för att överleva. En chokladkaka behöver man inte om man inte har råd, antingen köper du den eller så låter du den vara. Hårfärg är också sånt som snattas mycket. Okej det är dyrt, och man vill inte lägga pengar på det. MEN FÄRGA INTE HÅRET DÅ! Det är så grymt egoistiskt att snatta. Det är inte så att butiken bajsar varor! Butiken köper och betalar för allt som finns i butiken, och varje gång något snattas så förlorar butiken pengar. Slår man ihop alla snatterier som förekommer så blir det mycket pengar även om varje person tänker att den bara tar saker för småsummor.

Sluta snatta bara för saken skull. Är du verkligen så snål och egoistisk att det är värt det. Någon gång åker du fast.

Och till er som INTE snattar och aldrig skulle drömma om att göra det, eller ni som har snattat men kommit på hur dumt det är. Stor Puss :)

Kommentarer & tankar

Postat av: My

Publicerad 2008-10-02 16:16:29

En stor puss till dig också! (;

Hoppas du kryar på dig och blir frisk jättefort!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela