Lina

Sju sanningar

Publicerad 2009-02-21 12:10:03 i I huvudet på Lina,

Blev utmanad av My att skriva ner sju sanningar om mig själv. Vet att jag redan gjort det en gång, så det borde inte vara så svårt... hrm... 

1. Precis som My, tycker jag att duscha inte en av de trevligaste aktiviteterna. Eller jo, det är mysigt och skönt (oftast) när man väl står där. Men att ta sig tid att klä av sig grejja på i duschen, bli jätteblöt, måste torka, föna håret (alternativt vara kall och blöt i håter i tre timmar (minst) ) fixa till sig, osv. osv. Not my cup of tea. Vill helst bara knäppa med fingrarna och vara ren. Som tur är har jag en hjärna och ett sunt förnuft och duschar faktiskt flera gånger i veckan. 

2. Jag har ett nyårslöfte just nu. Ett hederligt klassiskt godisförbud! Inget godis, inga kakor, bullar, chips, osv. (enda kryphålet är glass, mouahahah) Undantag är om någon bjuder, skulle vara oartigt att tacka nej till en bulle hos en kompis bara för ett sketet nyårslöfte. Däremot betyder inte det att det är okej att äta upp kompisens bullförråd! Hittills har det gått riktigt bra, några kakor har det blivit men INGET smågodis  o dyl.

3. Jag VET att jag är asbra på allt, om jag bara anstränger mig! Vissa saker kommer naturligt, som tex det mesta inom skolan, engelska, matte osv. Jag är bra på tekniska saker, på att sy fast knappar. Tja, det är bara fantasin som sätter gränser. Däremot är jag inte bra på allt ÄN... Men jag vet att jag har det inom mig. ;)

4. Jag har börjat säga och intala mig själv att jag ska bli polis. De flesta vet att jag vill bli det, och att jag kämpar för att komma dit en dag. Nu har jag alltså ändrat min mentalitet, istället för att säga att jag vill bli polis och hoppas på att komma in på polishögskolan snart, så säger jag att jag SKA bli polis och SKA in på PHS!

5. Jag har totalt tappat all lust att festa! Den började sakta dö ut nånstans efter nollningen. Tidigare kunde jag känna ett sug efter festa, träffa svettiga människor på ett trångt dansgolv, beställa in söta drinkar med sugrör, betala dyra inträden och bli yr fast jag stod stilla. Nu, Borta. Alkohol är blä, hatar att vara bakis. En sen och rolig kväll ute kommer så sällan att det är värt att bli bakis varje gång. Jag har inte lika roligt ute när jag är full, för jag oroar mig bara för om jag ska börja må dåligt eller inte. Är hellre ute NYKTER! :D

6. PP och jag äger en jättebra TV men vi har ingen box och har därför inga kanaler. Jag tycker verkligen det är SUPERSKÖNT! Saknar inte tv:n för fem öre! Tyvärr är jag en sådan som lätt fastnar i timtal framför tvn när jag väl sätter mig, och desutom vill följa alla programmen vilket leder till att man blir fast. "Nä jag kan inte på onsdagkväll, då är det -tvserie-" Alternativt tackar jag ja, men har ångest över att missa ett avsnitt i vad det nu kan vara. Därför trivs jag bäst utan tv. (Upptäckte detta under gymnasiet och har hållt på det sedan dess)

7. Världens bästa tv-serie är The 4400 och den har jag på DVD-Box! <3




Kommentarer & tankar

Postat av: My

Publicerad 2009-02-21 18:50:06

Skönt att inte vara ensam om det ;P Haha ja jag har också gjort en lista tidigare, men har för mig att det var 6 stycken underliga saker som skulle skrivas då. Men leta reda på den, det kan vara roligt att läsa (: VI MÅSTE SES NÅGON DAG! kram

Postat av: Saya

Publicerad 2009-02-21 22:36:23

Tack vännen! Och detsamma, du är otroligt loooovely! Kram kram!

Postat av: elin

Publicerad 2009-02-22 13:26:46

Det är såna här gånger jag inser hur lika vi egentligen är ;)(personlighetsmässigt) Nr 2, 3, 5 & 6 stämmer in på mig också (med vissa modifieringar, men helheten är densamma) ^^ Jag är glad att du hellre festar nykter, så talar en blivande polis! ;D

älskar dig bästa syster! <3

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela