Lina

Nytt personbästa!

Publicerad 2009-01-21 22:31:05 i I huvudet på Lina,

Ojoj vilken dag!

8-12 extrainhopp på jobbet på frukt och grönt avdelningen pga att ordinarie personal vab-ade (Vård Av Barn) Hade sjukt mycket att göra och på toppen av det kom det fram en man och var halvt hyper "dom där grabbarna, jag såg hur dom stoppade på sig saker, och nu ska dom gå ut!" Jag skred direkt till verket, lämnade en pall+palldragare mitt i en gång och meddelade kassorna (jag viste vilka grabbar mannen menade så jag kunde ge signalement) så de skulle kolla väskor och fickor om dom gick ut innan jag hunnit larma jouren. Så letade jag upp jouren som på en grisblink stormade iväg och hämtade en chefskollega och på två röda var de ute i butik och jag pekade ut dom. Sen var mitt arbete utfört och jag gick för att hämta pallen jag lämnat. Efter bara en liten stund ser jag hur dom tar med grabbarna på lagret! VICTORY! :D

Sen kl 12 fick jag gå hem (eller ja, 12.03 eller nåt när jag lyckades komma ut kassan som jag fick hoppa in i) Hemma slappade jag en stund och drog sen tillsammans med PP på gymmet och sprang en sväng (så svängigt det nu kan bli på ett löpband) . Gick hem själv och duschade samt gjorde mig redo för omgång två.

17-20 (17.00-20.10 för att vara exakt) Hade jag mitt första snabbkassepass! Oh yes, det var premiär idag för våra snabbkassor och det var SUPERKUL att få bjuda in kunder som tvekade och sen visa, förklara och se hur glada dom blev när dom förstod! :D Så härligt också att få en så bra kontakt med kunderna också, det blir inte lika stelt som i en vanlig kassa där allt är på rutin. Nu blir varje kund mer unik! :D KUL Haha, och jag tror att alla i personalen som stått i snabbkassorna idag tycker att det är superkul, ingen vill gå därifrån :P Det var rätt roligt också när marie som satt i ordinarie kassa ropade till mig "Lina, vet du om att du redan har slutat?" haha, nä, det visste jag inte, och jag kunde knappt ta mig därifrån... kändes oartigt att bara gå iväg när det kommer en kund och frågar om den får pröva :P Men tillslut så!

Sen väl hemma blev det en långpromenad med fina PP och kvällsfika på det, and here I am nu, snart ska jag sova!

och förresten, ang rubriken... idag har jag gått över 31 000 steg! Nytt personbästa!

Kommentarer & tankar

Postat av: My

Publicerad 2009-01-22 16:18:21

Wow så fantastiskt många steg du har gått! och grattis till personbästat :D Du verkar ha fullt upp men vi får försöka hinna med en promenix eller något så vi får träffas nån dag (: Kram!

Postat av: brorsan

Publicerad 2009-01-24 20:14:13

Ja tycker de var skitfränt att du ägde dom där "grabbarna"!:P det kallas ju såklart "systerpower!!" hähä... å en en gång så påminns ja att du ä bättre än jag på å gå å allt sånt där!:P

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela