Lina

Morgonens röta!

Publicerad 2009-07-11 09:42:52 i I huvudet på Lina,

Idag hade jag RÖTA! Drog tidigt till gymmet för att jag skulle springa på löpbandet, men när jag kom fram var det STÄNGT! :( Lördag.
Blickade då ut över 400m-löparbanan och tänkte, what the hell, jag kör den istället, det regnar ju inte. Sagt och gjort, tränade kondition, smabbhet i drygt 20 min. Satte mig sedan ner för att stretcha. När jag nästan var klar kom en kille och började värma upp för att också träna. Jag skulle ta och avrunda stretchen för att sedan köra lite styrka.
Skulle precis börja med mina sit-ups när en droppe faller, två droppar, fem droppar, fyrahundratusentremiljarder miljoners tunga droppar öööser ner!!!

Fyra
tankar flög genom min hjärna.

1. Stackars kille!!
2. Jag har med min mitt paraply, yeeeey!
3. Jag skippar styrkan!!
4. Jag hann träna, na-na-na, hihi, perfekt timat, för jag är klaaar nu!! yes yes yes yes.. osv.

Så med ett leende hoppade jag upp på cykeln, fällde upp paraplyet som en sköld (det är genomskinligt) och susade glatt iväg hem!


Nu ska jag börja med min Hallonpannacotta-paj!

Kommentarer & tankar

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-11 16:12:53

åh, den där pajen lät inte fel! Du får ta en bild på den vetja:)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela