Lina

Året 2010

Publicerad 2010-12-31 15:00:00 i I huvudet på Lina,

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gick på min bästa väns bröllop.
Var modell för en dag.
Åkte snowboard (okej det var andra gången, men den här gången klarade jag av flera åk!)

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Förutom mitt nyårslöfte att alltid försöka utvecklas, har jag alltid som löfte att träna ordentligt. Håller det rätt bra, men det kan såklart bli bättre nästa år!

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men bästa väninnan Sara gifte sig!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Höll mig till Sverige.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag skulle gärna börja utbildningen jag vill gå. Men det är kört, kan tidigast komma in våren 2012. Annars skulle magrutor inte vara så tokigt ;) (men det får man väl se sig om i månen efter)

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
21/8, Sara & Lukas bröllopsdag! <3

8. Vad var din största framgång 2010?
NYTT JOBB! och att jag började läsa kriminologi som jag verkligen fastnat för!

9. Största misstaget?
Att jag en period trodde att jag måste ändra på en av de sidor hos mig som är jag, så att andra skulle gilla mig bättre. Det tog massa energi innan jag insåg (med hjälp av PP) att det bara var dumheter. Hjärnspöken som man kallar det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte en gång!

11. Bästa köpet?
Jag och PP köpte ett wii! Det har använts flitigt!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar och mat. Som vanligt.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket gör mig riktigt glad. Ett bra pass på ÖUIF och fina kommentarer av deltagare bara för att nämna något. (ska bli zumbainstruktör i januari!)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Jag är ingen musik/festivaltjej, så låtar påminner mig inte om specifika årtal.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Har varit väldigt glad de senaste 4-5 åren, och det har jag fortsatt med!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, sprungit. Önskar att jag kunnat träffat guldklimparna i Luleå, forsnäs, lycksele, umeå, norge, stockholm och överallt där de finns utspridda, lite mer än vad jag lyckats med...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis :P

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2010?
Som brukligt hos mormor & Lennart i vännäsby med familjen!

19. Blev du kär i år?
Ja, jag blev mer kär i min Per-Philip!

20. Favoritprogram på TV?
Dexter! och de gamla godingarna i förhäxad (charmed) har jag tagit upp kontakten med under 2010. Har även upptäckt How I met your mother och förälskat mig i serien. Vänner-släng er i väggen ;P

21. Bästa boken du läst i år?
Hm, Har börjat lyssna på Hamilton-serien av Jan Guillou. Men hårda böcker... Det har inte blivit så många detta år, "hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar & Gunilla Eldh var dock en tankeväckande bok.

22. Största musikaliska upptäckten?
Helt klart: 3OH!3 För er spotifyanvändare -> Déjà vu - 3OH!3 ett smakprov, lyssna på albumen want & streets of gold.

23. Något du önskade dig och fick?
Nytt jobb!

24. Något du önskade dig men inte fick?
Plats på utbildningen jag söker.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Spenderade den i forsnäs hos min älskade familj, lugnt och festfritt, precis som jag gillar!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det är klart att det finns saker som skulle gjort året ännu bättre, men varför gräma sig över det. Jag gillar att ha mål framför mig! 2011 kanske blir året då ännu fler saker går bra! :)

27.Vad fick dig att må bra?
Per-Philip har en förmåga att (nästan, ;) ) alltid få mig på bra humör. Det nya jobbet var även en höjdpunkt. Gillar att lära mig nya saker och få utmanas! Kriminologin och vännerna genom kursen är inte heller att förringa. De är toppen!

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Är inte sugen på kändisar generellt sett. Måste jag välja någon får det nog bli Michael C Hall. Att utstråla helyllekille i ena sekunden, och kallblodig mördare i nästa är kusligt tilldragande. Haha!

29. De bästa nya människorna du träffade?
Måste tillskriva den här kategorin till mina krim-vänner. Madde, Therese och Robert!

30. Vad har du för nyårslöften inför 2011?
Samma som vanligt. Bli bättre (på allt), utvecklas, sträva mot mina mål, må bra och se till att de i min omgivning också mår bra!

 


Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela