Lina

Insnöade tankar

Publicerad 2010-02-03 12:11:48 i I huvudet på Lina,

JÄSIKEN (för att använda ett grovt ord) VILKET VÄDER VI HAR!

Idag hade jag tänkt ta en sväng förbi butiken för att hämta mat jag glömt i personalrummet (risk att det inte finns kvar på fredag då jag tyvärr inte skrev "OBS TILLHÖR LINA, RÖR EJ!" på min keso...) sedan tänkte jag gå till universitetet för att löpträna.

När jag vaknade i morse och tittade ut genom förstret, eller försökte titta ut, och bara såg SNÖ, snö i luften snö på backen snö i hjärta och snö i sinne...
Då bestämde jag mig, efter noga övervägande, för att bara gå till jobbet. Jag pälsade på mig och traskade iväg, det gick ganska bra och jag var inne i butiken under max två minuter. När jag skulle gå hem... DÅ... ja då fick jag såklart vinden och snöslasket i ansiktet. SUCK. Det värsta var att jag inte såg mina gamla spår trots att jag vid ett tillfälle tagit en genväg och pulsat i djupsnö! Spåren hade drevat igen helt!!
Och jag kan inte för mitt liv förstå alla som TROTS att alla vägar drevat igen ska envisas med att ta sig fram på CYKEL! Kan någon förklara det för mig? Idag mötte jag en kille som tagit sitt förnuft till fånga (dock försent) och styrde cykeln istället för att vingla fram på den. Det GÅR ju inte att cykla! Ska man ta sig fram snabbt i sånt här väder så är det vinterkängorna som gäller!


Jag ångrar inte att jag inte drog iväg till universitetet också, fy! Det blir ändå mest troligt Push&Lift ikväll med PP, så jag går inte miste om någon träning.

Tänker bjuda på en liten bildserie för att demonstrera snöeskalationen den senaste tiden!

Köksfönstret 16 december 2009
Jag har visat den här bilden förut, mysig och julig.




Köksfönstret 29 januari 2010
Betydligt mer snö, men förtfarande sådär lagom och mysigt.




Köksfönstret IDAG 3 februari 2010
Behöver jag säga att det är mycket mörkare i lägenheten idag?




Inte nog med att snön ligger uppefter halva fönstret, den övre delen är täckt av is. Det syns inte så tydligt men det går att ana isrännorna som täcker all utsikt.



Tja. Nu har jag fått ventilera mina snöslaskiga tankar. Ha det bra i snövirvlet idag!

Kommentarer & tankar

Postat av: Saya

Publicerad 2010-02-06 10:51:39

Wow, jag älskar när människor har dokumenterat något helt ovanligt och oväntat (som att knäppa kort på sitt fönster för att mäta snödjup) för att sedan kunna använda det för att styrka sin argumentation. Otroligt retoriskt Lina!! Och du, sen funderade jag på om vi skulle boka in något roligt tills du kommer hit? Bio? Teater? Grease går ju på Göte Lejon nu, har du sett den? Vet dock inte vad det kostar, men det går ju att kolla upp snabbt.

Kramelikrma i snökaoset. (ps: det är kaos i sthlm också, nästan dubbel restid till jobbet varje dag pga pendeltågen som inte funkar.)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela