Lina

Paltfest!!

Publicerad 2010-01-23 17:35:42 i I huvudet på Lina,

Oh yes! Idag blev det palt i stora lass då Nea & Thomas bjöd in på paltkalas!

Vi fick alla vara med och laga till härligheten!



Det ni ser här är ett jätteberg med riven potatis och ett barn på bordet ;)



Neas far kom och hjälpte oss med den massiva degen! Tack och lov för det!




Här serveras alltså första palten! Vill inte visa tjejen på bilden av förståeliga skäl då jag inte frågat mamma om lov, lite synd är det för hennes min är härlig! Det är första gången hon käkar palt och hon ser minst sagt skeptisk och lite besviken ut... är DETTA det fantastiskt goda som alla vuxna tjatat om i flera timmar!??

Behöver jag säga att hon bara käkade fläsket? :P och smöret.. och lingonsylten :)


Hur som haver var det riktigt trevligt och MYCKET GOTT! :D Tack för den härliga lunchen/middagen/veckoransonen av mat! :P

Ps. Det blev 62 paltar... JO, 62!! (och jag åt tre!)



Nu Bär det iväg till Karin och Krille som bjudit in till husfest!

Kommentarer & tankar

Postat av: pubes

Publicerad 2010-01-25 01:21:00

sv: det har jag faktiskt aldrig tänkt på! jag har bara antagit att dom köper in via nått företag som kommer med lastbil. men självklart blir det billigare på det sättet! :)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela