Lina

Vem behöver en händig karl?

Publicerad 2010-01-08 12:35:51 i I huvudet på Lina,

Idag har jag pysslat med att sätta upp en ny lampa i köket...

Såhär såg det ut innan, en ful och billig IKEA-lampa hade vi.



Jag var tvungen att byta hankontakten eftersom den nya lampan är äkta 70-tal och därför var utrustad med en ojordad kontakt som inte passade... Jag drog helt sonika fram verktygslådan och mekade lite.



Jag älskar att joba på det här sättet med mina händer och tycker att det hör till allmänbildningen att kunna sådant! Jag vet att många inte håller med mig och jag tackar min fader (alltså min pappa :P) som alltid lät mig vara med när han jobbade med pryttlar och mojänger. Jag vet inte hur många gamla kablar jag skalade för skojs skull när jag var liten. Eller hur många gånger jag satt en strömbrytare på en kabel, eller hur många gånger jag sedan tagit bort den. Me Like.


Själv är jag riktigt nöjd med resultatet:



Bilden blev lite mörk, men lampan ser ut såhär iaf:
hehe

speciell eller vad? :) Hittade den i ett förråd hemma när jag var där över jul, pappa skulle slänga den.. ICKET, sa jag, och tog den!

Vad tycks?
Hoppas PP gillar den, drygt att måsta plocka ner den igen annars.. :P


Kommentarer & tankar

Postat av: My

Publicerad 2010-01-08 13:38:20

Duktigt Lina och fint blev det! (: Håller med dig om att det tillhör allmänbildningen att kunna lite sånt där hemmajox (: kram!

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-01-13 18:15:33

Jag behöver en händig (stilig) karl!

Postat av: Syrran

Publicerad 2010-01-25 22:27:28

Varför är du äldst så att du hinner ta alla go'bitar hemmifrån förråden? :(Spara lite åt lilla syrran tack! ;)

KRAM

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela