Lina

Saknad närhet

Publicerad 2010-10-01 23:53:50 i I huvudet på Lina,

Ibland är det bara så jäkla jobbigt att inte ha nära till sina nära. Att inte kunna hoppa in till mor och far och käka middag. Att inte kunna svänga förbi syrran och kanske sjunga lite (det skulle vi nog göra om vi bodde nära, du har nog ett och annat att lära mig) eller bjuda in brodern på pizza och spela nåt (vad sägs om GH? :P). Att inte kunna dra ut och springa med Nina (jag är inte lika bra som du, men betydligt bättre än vad jag var, jag tror jag skulle kunna haka på dig ett bra tag faktiskt, ta det som en utmaning ;) haha) och inte heller kunna ta en vända på stan med Malin (skulle så gärna vilja se hur du har det på H&M).  Jag önskar att jag bara kunde be Anders komma över på en fika och be honom titta till min pelargon lite då och då (den har faktiskt repat sig lite tack vare ditt tips!) kanske dricker vi te med smak av rabarber-grädd som jag inhandlat till mitt och Sayas höstmys, (te, filtar, scones och massa prat, vad sägs om det?) När jag känner mig pepp på träning och vill dra på gruppträning och köra hårt så vore det bästa om Linnéa var där och svettades bredvid mig (antingen blir det IKSU snart eller så får du banne mig söka dig ner till ÖUIF, andra bokstäver samma sak, ;) ) Eller om Linnéa är upptagen kanske My vill haka på istället? (eller nej, Jag och my ska boxas och sen ta skitlånga höst-vinterpromenader!!)


Ni är många som är riktigt saknade, och fler som inte är nämnda här men som jag önskar att jag fortfarande hade i mitt liv, men  avståndet är ju som det är tyvärr, man glider ifrån varandra helt enkelt. Sånt är livet.


Men trots detta så älskar jag Örebro och mitt liv här. Tro inget annat :) Hade inte varit kvar här om jag inte trivts. Här finns min älskade Per-Philip. Vår fantastiska lägenhet, mitt jobb, skolan (kriminologi, som jag verkligen tycker är superintressant) mina utkastade krokar till ett annat jobb som jag inte släppt tanken på. Dessutom finns här faktiskt fina människor också ;) Det är bara så svårt att komma personer nära som redan har en vänkrets, och (förstå mig rätt) det är svårt att "klicka" med en person. I alla fall för mig, det ska kännas rätt, kravlöst och vara en ömsesidig relation...
Nu blev det här inlägget lite mer komplicerat och djupare än jag hade planerat så jag stoppar här.


Jag håller alla mina tummar och tår för att jag lyckas ta mig in på PHS snart! Då blir det nästan helt säkert två år i  umeå där i alla fall tre av de ovan nämnda personerna finns, och nästan alla andra finns inom rimligt hälsa-på-en-helg-avstånd :) Det skulle göra min själ gott tror jag. Sedan är det dags för mig och PP att dra ut i vida världen igen och hitta en bra ort/stad där vi båda trivs, får jobb och kan börja rota oss. Vem vet, kanske blir det Umeå, kanske blir det Örebro igen eller kanske blir det någon helt annan stans.



Kommentarer & tankar

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-02 19:26:28

Tro inget annat än att du är saknad också, älskade dotter min!! Kramar som värmer i höstkylan från mig.

Postat av: Saya

Publicerad 2010-10-03 22:26:46

Åh, vad jag känner att jag saknar dig när jag läste ditt inlägg!! Och underbara Örebro! Därför undrar jag vad du gör torsdag den 4 november? Vad sägs om att jag kommer över någon gång under eftermiddagen och stannar till fre mitt på dagen då jag måste dra mig vidare? Vi kan ta en lååång promenad och bara snacka ikapp.Gå ut och äta något gott och kanske ta en sväng på stan. Sitta på ett fik och titta ut på den första snön som kanske har kommit. Eller gå hem till dig och baka cupcakes och dricka te? Gå på spaavdelningen på Örebros badhus eller bara sitta tillsammans på en bänk vid slottet och inte göra just något alls, sådär som det är så skönt kravlöst att vara när vi är tillsammans :) Kram kram vännen!!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-10-04 13:40:45

Postat av: Elin

Publicerad 2010-10-04 13:43:55

Lina, det skulle vi helt säkert göra! Jag hoppas, hoppas, hoppas också på att du ska flytta till Umeå snart. Själv har jag ju tänkt mig dit för att gå språkkonsultprogrammet hösten 2012 (dom tar inte in varje år) så jag hoppas du flyttar dit tills dess. Då ska vi sjunga och dansa och promenera och dricka kaffe och göra allt som systrar ska! <3 ÄLSKAR DIG!

Postat av: My

Publicerad 2010-10-06 15:13:46

KRAM! Underbaraste Lina jag saknar dig också. Våra promenader var fantastiska och alla andra våra träningspass och aktiviteter också för den delen. Jag håller tummarna stenhårt för att du kommer in på PHS så att du och PP snart är i Umeå! Tills dess får du ta hand om Örebro och köra järnet på cardioboxpassen (jag står bredvid och tittar, skriker och slår, du ser mig bara inte (; ). Sköt om dig vän!

Postat av: Sara

Publicerad 2010-10-20 00:17:38

Umeå, Umeå, Umeå -hejjar ramsa- ;D

Postat av: Nina

Publicerad 2010-11-10 20:01:28

Åh Lina, min lina!

ibland önskar ja att vi va 6 år igen och vi hoppade över jordgropen, sprang omkring på gräset, plaskade i kalla vindelälven, promenerade i byn, hängde utanför lillågården, festade och sov i huset, tränade, spelade kort, låg och pratade nästan hela nätter.. jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst!

Du är min lina och kommer alltid vara. Mitt liv hade varit tomt utan dig! Jag är också ledsen att vi inte ses så ofta men när vi väl gör det så är jag så glad <3

Kämpa på där nere, och äntligen har ni fått snö såg jag, härligt! :D

Själv sitter jag och härdar ut på slutpraktiken i arjeplog me ca 20 minus, älska norrland...

Kram på dig vännen min!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela