Lina

Lina babblar

Publicerad 2010-09-01 19:45:32 i I huvudet på Lina,

Long time no see som det ju är när det gäller mig och den här bloggen.

Hur som.


Jag och PP är tillbaka i örebro och allt rullar på. Herrn i lägenheten har börjat skolan igen, C-uppsats står på schemat den här sista terminen. Själv sa jag upp alla mina tider på Coop för att kunna ägna mig helhjärtat åt Loomis och pluggandet. Kriminologi på halvfart! Fantastisikt.


Än så länge går det bra. Har 20 timmar i snitt i veckan under september, och har fått fler timmar än så nu i efterhand! Kanoners! Min kurs har inte dragit igång än så jag kan väl säga att den går bra den med :)


Den här veckan har ÖUIF dragit igång med gratisveckan för att locka alla småfeta studenter att börja träna bort sommarfläsket! Jag var där. Har hunnit testa Yoga Vinyasa Flow och Zumba. Har assisterat på cardiobox styrka och imorgon blir det jag som får leda sommartrötta deltagare i ren och skär Cardiobox! Ska bli sköööj!

På tal om Zumba. HA HA HA! Så rooligt, och jag har en fantastisk träningsverk i rygg och nacke från både zumban och boxen! Jag bara älskar att träna!
Har hittat ett träningskonvent jag vill gå på i november, har flörtat med min bästa Saya som bor typ 10 min från mässan där det hålls (sthlm) och hon skulle återkomma om det passade rent tidsmässigt för henne. HOPPAS! :D Snacka om två flugor i en smäll! Ett roligt och svettigt konvent, och massa kvalitetstid innehållandes massa rabarberte med finaste Saya!! <3


Idag har jag faktiskt varit hos optikern och beställt två nya bågar! Det blev ungefär dubbelt så dyrt som jag tänkt mig, men vad gör man inte för sina stackars ögon (snart blir det laseroperation på dom j*vlarna om dom inte skärper sig och slutar bli sämre, det gäller speciellt D.I.G vänsteröga!!)

Nåväl. Sitter vid PPs dator nu så jag har inga roliga bilder från vår norrlandsresa, vi får se om det läggs upp senare. Förresten ska vi nog skaffa en stationär dator att ha i lägenheten. Ingen av oss är nöjd med läget som det är nu. Vi vill ha en bra och snabb en (min är seeeeg) med bra tangentbord (pps är ett puttefnasktangentbord som man får kramp i fingrarna av)! Så snart blir det en stor och fin burk hemma hos oss :)

Jag har hösten till ära börjat virka på en pläd/filt att ha när det blir ruggigt ute, men med min takt blir den väl klar i juni...

Tja. Nu har jag fått ventilera lite soom snurrar i mitt huvud. Vi hörs mer när jag ids blogga nästa gång!

Kommentarer & tankar

Postat av: Elin Westerberg

Publicerad 2010-09-02 15:13:11

ZUMBA! Det finns i lycksele nu också och snacka om jag blev glad när jag fick veta det! :D Har tyckt det verkar jätteroligt så när korpen har "prova-på-vecka" nästa vecka ska jag definitivt fara och kolla in det ;)

Kramis

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela