Lina

Födelsedag

Publicerad 2011-04-22 19:37:49 i I huvudet på Lina,

Är inne i en "jag orkar inte"-period. Vill bara... vara. 


Har blivit sjuk dessutom! Jag som inte är en sjuk-människa. Vill TRÄNA och må bra, orka saker, jobba hårt och äta mycket! Nu kan jag inte göra något alls utom att tjäna pengar och sura. Just det, jag jobbar under hela påskhelgen, det är bra betalt så jag vill inte sjukanmäla mig heller. (Dessutom är det riktigt svårt att få in någon annan i nuläget) 

Nåväl, slut på tramsgnällandet. 

Var hemma i norrland under min födelsedag och hade det mys. Jag tycker det är rätt att vara där när jag fyller år. 



Jag fick besök på födelsedagen! 

För att göra en lång historia kort hann jag med att
*Skaffa ny hårfärg
*Leda zumba i Lycksele
*Leda zumba i Sorsele
*Träffa Saga och Fanny
*Storstäda Albins rum med pappa
*Jogga med Elin
*Laga benen på en fotölj som blivit söndersutten (det innebar bland annat sågande med tigersåg, borrande och skruvande.)
*Få goood tårta och fina presenter
*KRAMA MIN FAMILJ OCH BARA VARA!







I går kom PP hem (han har varit i fjällbacka) och vi hade en toppendag! 
Det började med frukost på sängen och fina presenter, bla en fönsterlampa som kommer bli helt fantastisk i nya lägenheten!!



... Just det, det har jag inte skrivit om ;) I september kommer jag och pp flytta en hel kilometer västerut! Nyfiken? Klicka här: Husherren, och kicka vidare till husen på almbyplan. Vi har kontrakt på en tvåa på 6e våningen!


Åter till stan igår,
Vi fyndade båda två det ena och det andra, dessutom bjöd han på en födelsedagsfika! En av det bästa sakerna var att jag äntligen köpte mig min julklapp! Hade önskat mig ett par inlines och fick pengar till detta, så det blev fina vita inelines, en vit hjälm och knä- armbågs- och handledsskydd! 
Tog min jungfrutur igår på kvällen, och så här snygg var jag då! 





Nu har jag uppdaterat tillräckligt känner jag. Ska ta och krypa ner i sängen och vila ut, det är en jobbdag imorgon också. 

Kommentarer & tankar

Postat av: Saya

Publicerad 2011-04-25 17:20:50

Grattis till lyan! Vad roligt! Jag (vi) ser fram emot att få komma och hälsa på någon gång! :) Kram kram!!!

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-05-02 13:59:34

hej! Lyckades hitta dig när jag sökte på husherren och almbyplan. Jag och min sambo har också fått en lägenhet i de nybyggda husen. Bor i Malmö nu men i augusti blir det flytt:) Har inte sett visningslägenheten men hoppas på att det är fint!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-05-12 11:35:07

Mikaela:

Vad roligt! Synd bara att de skjutit fram flyttdatumet (gissar att det gäller samtliga hus) men det kommer bli kanonfint! Vi kikade på en trea som var mycket lovande.

Postat av: Ina

Publicerad 2011-10-30 21:36:45

Hej! Hittade också din blogg när jag sökte på husherren och almbyplan, hoppas på att du kommer lägga upp bilder på lägenheten för vi ska nämligen också flytta dit, till en två 1 april. Jag kommer dock inte få se lägenheten förrän inflytt och jag är så nyfiken. Hoppas att ni trivs bra!



Mvh Ina

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela