Lina

Lurad.

Publicerad 2011-01-21 10:23:38 i I huvudet på Lina,

Ja, jag blev lurad imorse.

Det ringde på mobilen, ett nummer från fast telefon som jag inte kände igen.
Jag blev nyfiken och svarade.

Kvinna: Hej! Jag ringer från *butik som säljer blommor* och jag har en blomma till... (här blev jag pirrig i magen) en Anders Karlsson, har jag kommit rätt? (en mental SUCK inombords)

Jag: Nej tyvärr...

Kvinna: Är detta nummer *läser upp mitt mob. nr*?

Jag: Japp, och det har jag haft i många år, men då och då ringer folk och söker just Anders Karlsson.


Jäkla Anders som snuvat mig på blommor :(

Jag undrar vem han är, oftast är det skånska män som ringer och söker honom. De ringde väldigt ofta när jag fick numret för ca 8 år sedan men betydligt mer sällan nu. Tror han haft det tryckt på ett visitkort (eller att hans nr bara skiljer på en siffra från mitt). Om man tror på visitkortsteorin kanske det är en gammal flamma som vill ta upp bekantskapen igen! ;)

Hoppas han får blommorna tillslut!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela