Lina

Punktform för ordningens skull

Publicerad 2011-01-18 12:39:20 i I huvudet på Lina,

Här händer grejer!

  • Jag ska om en dryg vecka bege mig till hufvudstaden och utbilda mig till zumbainstruktör! Jag är riktigt nervös eftersom jag inte alls är van att förkoreografera mina pass. När jag leder boxen så sätter jag ihop övningar, men allt annat (uppvärmning, nedvarvning ALLT!) freestylar jag fram. Så det blir en kul utmaning. Jag ÄR ju dansare i botten (intalar jag mig själv) och har ju faktiskt producerat fram en hel dansföreställning med en vän. Så det går nog bra.

  • Om yterligare några veckor är det dags för tripp nummer två till storstan. Då är det för jobbet där jag ska få gå en utbildning för att lära mig mer kring jobbet jag gör nu. Det ska bli otroligt spännande och lärorikt! Vi ska bland annat få besöka "hufvudkontoret" eller vad man kallar det. Riktigt kul som sagt. Samt att företaget betalar resa och boende! HOTELL!

  • Jag har kommit på vad jag ska ge till PP (oss) i alla hjärtansdag-gåva! :D Det kommer nog bli riktigt bra!

  • På onsdag (imöran) drar kriminologi A2 igång, då inriktar vi oss mer på der rättsliga och det juridiska. Bli bra då att ha juridisk översiktskurs med i bagaget. Spännande, spännande!

  • Igår var det premiär för min del att leda pass för terminen. Ny musik, ny uppvärmning en ny intervall. Blev bra det! Fick många glada svettiga blckar och härliga kommentarer från många deltagare! En kom fram och sa att han tyckte jag var duktig på att instruera! Sådant värmer riktigt gott i hjärtat! Jag är ju där för DERAS skull, det får man som instruktör inte glömma! :)

  • Det känns RIKTGT bra att PP trivs (en dryg vecka in) bra på sitt jobb! Helt fantastiskt att han lyckats få en tjänst på 100%. Visserligen "bara" garanterat en termin för att tjänsten är ny och ska utvärderas sedan. Men vi hoppas på någon slags fortsättning sedan också. Skolan verkar toppen!

  • Jag har kommit igång riktigt bra med träningen nu sedan gruppträningen startat ordentligt. Det blir lätt två pass/dag ibland! Det är ju så KUL och jag känner på bara två veckor att jag är starkare. Härlig känsla! Igår blev det hela TRE pass. Kl 12, kl 17 och kl 20 ungefär. Så de låg inte på raken. Idag är kroppen lite mör, men jag ska nog köra ett pass styrka ikväll ändå ;) Känner suget!

  • I september händer en härlig sak! Jag, Saga, Fanny och Nina (yep, mina högstadie bästisar) ska springa TJEJMILEN som ett lag! Det blir tufft! Nina är friidrottare = TRÄNAD, Saga jobbar för räddningstjänsten = TRÄNAD, Fanny är dansare och utbildar sig till idrottslärare = TRÄNAD, och så jag som är instruktör i box och snart zumba = TRÄNAD ;) hehe. Värsta bästa laget! Ingen kan vara säker på att ingen annan är snabbare ;)

  • Igår lagade jag köttbullar från grunden! MUMMA, varför gör man inte det oftare, det går ju fort!

  • Jag har lagt in en beställning från La redoute eftersom jag kände att jag behövde nya roliga kläder! Bland annat två jackor och två par sommarskor. Fantastiskt, hoppas leveransen kommer snart och att det passar och ser bra ut!


Det är fortfarande gratisvecka heela veckan ut på ÖUIF, allt är öppet för alla, till och med gymmet :) Kom KOM

Nu ska jag ta och städa upp i lilla lyan här!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela