Lina

När det inte alltid blir som man tänkt

Publicerad 2012-04-28 07:56:27 i I huvudet på Lina,

Jag tänker i princip varje dag att jag ska sätta mig ner vid datorn och uppdatera er kära vänner med vad som händer i mitt liv. Men så brukar livet komma i vägen. :)
Det tycker jag att vi utnämner till dagens I-landsproblem!

För att förankra vid föregående inlägg så var min födelsedag helt fantastisk och sådär speciell som bara en födelsedag kan vara! Bland annat fick jag rabatt på maten och en cola på köpet när jag lyxade till det med lunch på Saigon. Detta TROTS att jag inte nämnt alls att det var min födelsedag! Det bara slumpade sig att han som tog min beställning var på riktigt gott humör och att jag tydligen var mycket trevlig ;)

Bjussar på en bild längst ner i inlägget på mina fina gåvor. Jag har så många fina i mitt liv som tänker på mig!

På tal om fina ska jag resa till gamla go'a Sorsele på torsdag!! Blir borta/hemma över heela helgen, och fina mor och far tar ledigt för min skull! Synd att lille brodern går i skolan, men vi har som sagt hela helgen på oss att kramas!
Jag kommer inte bara få förmånen att umgås med familjen, (inte lilla systeryster förstås, men vi ska också ses snart) jag kommer även att få en till födelsedag ;) sweet!

Resan upp kommer i rätt tid, jag har jobbat ca 200 timmar i april och det tar mer än man inser när man är mitt i det! När april är slut återkommer jag med den exakta siffran på jobbandet. Det kan vara personbästa, eller väldigt nära det!
Detta pga en stor extrabevakning som vi hade på dagarna. Jag kombinerade det med mina ordinarie kvällspass och jobbade då 10-21. Härligt att få jobba många timmar när det ändå ska jobbas. I vanliga fall jobbar jag 17-21 så ni förstår ju att jag hellre jobbar långa dagar. Dessutom blev i princip alla ordinarie på mitt extrajobb sjuka förra veckan, så tisdag och onsdag jobbade jag för första gången sedan i somras som den ordinarie på dagtid! Svettigt men mycket roligt! :D Fick damma av mina lathundar som tack och lov låg kvar där jag lämnat dom. Skulle sedan vara ledig torsdag och fredag men då ställde jag än en gång upp för extrajobbet och tog ett nattpass tors-fre. Det var kris och panik så jag kunde inte säga nej.
Nu är det lördagsmorgon och kan ni gissa vad jag gör?
...
Alldeles rätt! Jobbar! Sitter stationärt 6-18 både idag och imorgon. Det som gör att det ändå går rätt bra att jobba så mycket som jag gjort nu är att det är så varierande arbetsuppgifter! :) Det gillas!

Nä hörrni. Dags att röra på köttet lite.




Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela