Lina

Nya tag!

Publicerad 2012-01-04 14:24:31 i I huvudet på Lina,

Ni som känner mig vet att träning är en stor del av mitt liv. Så stor att jag är utbildad box- och zumbainstruktör och även sitter i styrelsen för ÖUIF (Örebro universitets IF). Jag har sedan jag flyttade till stan (4 år sedan) tränat 3-5 ggr/vecka nästan varje vecka, året om. Löpning, gym men främst gruppträning för att jag fullkomligt älskar att träna i grupp! :)

Men i höstas hände något! Jag blev med nytt jobb!
Fullkomligt underbart eftersom jag länge velat ha det jobbet, och att få det genom att bli uppringd utan att ens ha sökt det var fantastiskt kul och smickrande så klart. :)
Det enda smolket i bägaren var arbetstiderna, vardagkvällar precis när all den roliga gruppträningen pågår. Dessutom hade jag ju kvar mitt gamla jobb som är ett nattjobb där passet börjar mitt under gruppträningens finallåt.
I september hade jag inte kommit igång med nya jobbet, ett par utbildningsdagar och pappersexercis bara, träningen klarade sig rätt bra och jag kunde leda några pass. Men i oktober började den stora utbildningen och jag var borta i två veckor på annan ort. Tränade förhållandevis bra men kunde av förklarliga skäl inte leda pass.
När jag var tillbaka i Örebro hände en annan stor sak.

Vi flyttade!

Det vill säga att all min lediga tid gick åt till att flytta under drygt två veckor, kom ihåg att jag och PP båda jobbade mycket, så det tog sin lilla tid.

November... 200 timmars jobb... Kanske 3 timmars träning...

December, well, jobb, flytt, julledighet hos familjen och... träning...? Not so much.

Det var då och nu är nu. Min kropp har länge skrikit efter utmaning och adrenalin men jag har prioriterat annat. Därför fick kroppen en fin kettlebell i julklapp som ni kunde se i ett inlägg från igår.

Idag invigde vi den (jag och kroppen alltså)! 30 min varierade övningar och det kändes mycket bra! Imorgon får jag komma med ett utlåtande baserat på träningsvärken ;)




Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela