Lina

Midsommar 2012

Publicerad 2012-06-23 07:13:34 i I huvudet på Lina,

Hur konstigt det än må låta är jag riktigt nöjd över min midsommar.

När andra sippade rosé, hoppade runt stången och hängav sig (läs hade lite ångest) åt diverse 5-10-kamper, ägnade jag dagen åt mig!

Sanning med modifikation visserligen eftersom jag ägnade de första tolv timmarna (6-18) åt mitt kära jobb. Ändå, när klockan väl blev hemgång hade jag olika alternativ. Antingen stressa i mig lite käk, snabbduscha, kasta på mig smidsommarkläder, smink och kasta mig i bilen för att sluta upp med PP som befann sig hos en kompis kompisar. Väl där skulle det bli snabbpresentation, handskakning och 'hej hej, jag var inte bjuden men jag är flickvän till han där som känner han där och jag kan inte dricka för jag har bil och måste snart gå för jag ska upp och jobba kl 6 imorgon och jag är ledsen att jag är sen (fast jag inte var bjuden) har jobbat idag...'

JA NI HÖR JU

Det hade inte gått.
(Ok, tog kanske ut nederlaget och obekvämheten i förskott. Men ändå!)

Så. Jag gjorde som så att när jag kom hem tog jag ett litet mellnmål och sedan drog jag ut och sprang! Yeah, you heard me! :)
Jag hade suttit i princip still i 12 timmar så jag behövde det. Trots att jag har jättesvårt med motivationen när det kommer till att träna på kvällarna så gick det över förväntan bra. Hade ställt in mig på att ge mig ut rätt länge. Dessutom var vädret optimalt!

Jag trodde det skulle vara folktomt runt oset (naturreservat) kl 19 en midsommarafton, men där bedrog jag mig! Det var upptaget nästan vid varje bord, sällskap som bestämt sig för att fira ute i naturen. Det luktade gott av grillat, barn flög med drakar och jag blev påhejad! Riktigt härligt och jag sprang med ett leende på läpparna och kände verkligen att jag valt rätt riktning på kvällen!

Tänk att så lite kan göra så gott i själ och kropp!

Det enda minuset med kvällen var att jag upptäckte när jag skulle lägga mig att det sved i svanken. Jag har fått skavsår av vätskebältet! Haha, det måste ha hamnat lite snett för det har inte hänt förut ;)

Hoppas ni hade en minst lika fin midsommar som jag!

(Bild från mina första 12 timmar av midsommaraftonen)

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela