Lina

Drömmar

Publicerad 2013-08-19 11:03:00 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Vaknade i morse med en stark förnimmelse av en dröm. I drömmen var jag på pliktverket för att genomgå de sista testerna. Där fick man veta direkt om man blivit antagen eller inte.
I drömmen, efter alla intervjuer och tester fick jag således veta att jag kommit in på utbildningen.... Vilken känsla. Det kändes så jäkla bra att allt mitt slit äntligen gett resultat och att jag skulle få påbörja utbildningen mot mitt drömyrke.

Vaknade således upp med blandade känslor. Jag blev väldigt rädd att mitt omedvetna inre har ställt in sig på att jag faktiskt kommer lyckas. Det skrämmer mig oerhört, eftersom jag blir orolig över min reaktion ifall beskedet blir negativt. Oddsen att komma in blir bättre och bättre efter varje moment, nu är det 1 på 3 att jag blir en av de som bereds en plats. För att jag ska komma in krävs att två andra inte gör det.

På grund av min dröm tror jag att jag måste börja förbereda mig på att jag blir en av de två som inte bereds plats. En av de 600 som var sååååå nära att bli en av de 300 lyckliga. Enkomt för att kraschen inte ska bli så hård. Jag vet att jag kommer söka igen, jag ger inte upp på långa vägar, men det kommer kännas så snopet att behöva vänta minst ett halvår till. Jag ÄR redo.

Kommentarer & tankar

Postat av: Elins kammare

Publicerad 2013-08-19 19:33:02

Jag håller alla mina tummar och tår och tror att om du klarade testerna en gång, så kommer du göra det igen! Du har rätt, du ÄR redo! Kram på dig!!!

Postat av: I samma båt

Publicerad 2013-08-23 16:49:18

När jag gjorde fys-testerna så sa en kvinnlig polis till mig att de tar in ca 150st Jan 2014. Ni skriver 300 st ?!? vart har ni hört/sett detta :)

Jag såg att de kallat 899st till pliktverket nu.

oavsett om det är 150st eller 300st så behöver vi bara en plats var!

LYCKA TILL



lycka till.

Svar: Jag blev tillsagd att det är ca 325 totalt.. Men det kanske var så att det är ca 150 i Sthlm, för jag vill minnas att det är ca 75 platser i Umeå, så om det är 75 också i Växjö så stämmer beräkningen :) (cirka 25 på distans då ;) ) Ja en plats är ju allt som krävs! :D tummarna är hållna ;P
Lina

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela