Lina

Statisk elektricitet

Publicerad 2013-03-14 16:10:44 i I huvudet på Lina,

Nattens jobb visade sig bli tuffare än väntat. Vi jobbar mycket med plastpåsar och papper. (Kul jobb, Tjoho) I vanliga fall bildas det lite statisk elektricitet av detta så man får sig en stöt lite titt som tätt, inget ovanligt. Men i natt alltså, helt sinnessjukt! Vi tror att det beror på vädret: -3 på dagen och ca -15 på natten och nu -2 på dagen igen. Vi har ingen annan förklaring. Det gick nästan inte att jobba, allt man tog i klistrades fast på kroppen, papperslappar, påsar, KLÄDER! Mjukisbyxorna jag hade på mig, i vanliga fall gosiga och luftiga, de klistrade sig mot benen. Inte gosigt! Papperslapparna vi i vanliga fall lägger på hög var så statiska att de nästan låg och svävade på varandra, som magnetiska poler. 
 
Jag har försökt illustrera de olika faserna jag gick igenom under natten i bildserien nedan. Mitt mål var att lägga papperslappen på bildens högra sida, till den vänstra (en extrem förenkling av det jag sysslar med). Som ni ser slutade det inte särskilt väl. 
 
Tips på hur man motverkar detta emottages gärna. Ska in och jobba inatt igen...

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela