Lina

Hon hoppar över ett hinder!

Publicerad 2013-05-03 17:18:03 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Gissa vad... 
 
Jag fick ett mail idag! 
 
 
Jag är uttagen till fystesterna! TJOHO! Ett hinder till avklarat! Ett steg närmre målet! Så sjukt roligt! 
 
Nu börjar jag bli nervös på riktigt, men glad-nervös, ni förstår vad jag menar ;) 
 
 
Tänka sig, ett steg till på vägen! 
Blev kallad i Kristianstad, så dit beger jag mig vecka 21. Jag har redan bokat tågbiljetter samt en natt på vandrarhem. Har fått tid att göra testerna på förmiddagen så jag kommer resa dagen innan och bo hos "Kong Christian". Ja. kong. Ett fint vandrarhem precis mellan järnvägen och platsen för fystesterna. Perfekt. Undrar om fler aspirerande poliser kommer bo där. Jag hoppas det! 
När jag sökte och blev kallad till fystesterna 2007 (evigheter sedan) gjorde jag det i Falun. Då bodde jag på falu fängelse vandrarhem (Ja, det var creepy, men spännade) och vi var rätt många övernattande nervösa själar som skulle göra fystesterna. Det som slog mig var att på våren samma år så sökte jag en danslinje på en folkhögskola (kom inte in) och där var stämningen ISKALL. Ingen ville att någon annan skulle ta sig in eftersom alla ville ha en plats. Folk pratade knappt med varandra. Men där, på fystesterna för PHS, stämningen var helt annorlunda, folk var nyfikna på varandra, vi pratade och delade erfarenheter mm. Under själva testerna peppade folk varandra, när någon blev trött hejade de andra på och det var så upplyftande! Jag hoppas verkligen att det kommer vara samma stämning den här gången. Det är mycket trevligare och går bättre om man hjälper till att ta fram det bästa hos varandra. :) 
 
Kikade lite i arkivet och hittade detta inlägg om när jag blev kallad till PLIKTVERKET. Hehe, vilken känsla det var! Tyvärr tyckte de att jag var för ung, så kom inte in. Har ändå aldrig släppt siktet från målet sedan dess. Och nu börjar resan igen!
 
 
Ikväll blir det ett minifirande och imorgon blir det SPA med jobbet! Härligt!
 

Kommentarer & tankar

Postat av: Marianne Johansson

Publicerad 2013-05-06 07:07:32

Grattis,grattis.

Postat av: Karolina

Publicerad 2013-05-09 19:12:17

Halloj! Då får man säga grattis!! :) jag fick också mail i veckan och jag ska också till Kristianstad den 29 maj :) men jag ska dit på eftermiddagen.

Det skulle vara roligt att ha någon att umgås med kvällen innan och under själva provdagen, vad säger du?

Svar: Tack och grattis till dig med! Jag ska vara där den 23 maj, inte den 29 tyvärr. Jag mailar dig :)
Lina

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela