Lina

Nattetanken som svävande fångas in extremt flyktigt

Publicerad 2013-05-03 02:41:22 i I huvudet på Lina,

Klockan är mitt i natten. Anledningen till att jag bestämde mig för att slänga upp ett inlägg nu är att jag såg en så bra dokumentär på jobbet inatt!  
 
Hm, ja, det låter skumt att man kan sitta och se dokumentärer på arbetstid men så kan det vara när man jobbar i kundtjänst. ;) Ringer ingen på en så får man roa sig bäst man kan på egen hand. Kollade runt på svtplay och fann
 
L-som i lycka
 
En dokumentär om fyra kvinnor, goda vänner i 35-års åldern. Temat förstår man nog av titeln. Vad är lycka? Hur kan den te sig? Vad krävs för att vara lycklig? osv... Tesen var att man alltid måste välja bort något eftersom att man kan inte ha allt (familj, kärlek, karriär, vänner, god ekonomi, hus, barn osv). Tre av kvinnorna har valt bort något, den fjärde som även var den som ställer frågorna har inte valt bort något... eller har hon? Jag rekommenderar er att se den snarast! Mycket klokt blev sagt!
 
L-som i lycka, finns på svt play. OCH. Det bjuds på norrländska.
 
Jag kanske kompletterar detta inlägg imorgon när huvudet är lite mer alert. Vi får se. Gonatt.

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela