Lina

Snabbinlägg

Publicerad 2014-01-23 07:06:36 i I huvudet på Lina,

Om några minuter blir jag upplockad från syrrans lägenhet där jag bor när jag är i stockholm.

Korta reflektioner kring de första dagarna på PHS; Information overload! Det tar verkligen på krafterna att lära sig de nya datorprogrammen, speciellt vi distansera måste snabbt bli bästisar med diverse program eftersom en hel del undervisning sker via nätet. Det är mycket hit och dit, uniformsprovning (KUL), fotografering, introduktionskurser, presentationer osv.

Igår började vi lite smått ha "riktiga" lektioner och föreläsningar. Då började jag känna mig mer som hemma :) Jag gillar att studera och trivs bra i klassrum med att ställa frågor och bredda mitt tankesätt när jag hör andras reflektioner.

Men OJ vad trött jag varit när jag landat hos Elin! Igår var jag inte lika "slagen i huvuds med en klubba"- trött, men trött var jag.

Klassen är lika fin IRL som jag trott efter att ha mött ungefär hälften av dem på nätet. Vi är 22 i klassen men 10 som läser tillsammans via dalarna. De andra 12 läser i skåne. Av oss 10 "dalmasar" är vi 5 i varje basgrupp, ordnade efter geografisk placering. Det är 18 mil mellan mig och den som bor längst ifrån i gruppen! Men jag har ju en till örebroare i gruppen så det känns tryggt.

Nu är det dags att packa skolväskan, det väntas en introduktion i konsten att läsa och förstå lagboken idag ;)

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela