Lina

Valborg!

Publicerad 2008-05-01 21:12:42 i I huvudet på Lina,

Hemma igen efter en grymt trevlig valborg!

Det började med att jag och PP åkte till Linköping där vi möttes upp av Fille & Linda. Vi kollade in deras lägenhet som är väldigt mysig! Fräsch, stor och personlig. nice!
Sedan gick vi och handlade. Det var mulet och risk för regn så grabbarna fick stå ute och huttra med grillen, medan jag och Linda fixade potatissalladen inne i värmen tillsammans med två öl. En av Lindas kompisar - Linda (I know, Linda, Linda, Lina.. ) joinade också till middagen.

Haha, när maten väl var klar var klockan typ 20 och mer än en öl hade slunkit ner ;) Då bestämde vi oss också för att skita i majbrasan. Vi stannade helt sonika inne och både banan med choklad och kladdkaka serverades efter en stund. Linda (Lindas kompis) gick iväg till nån annan fest (när hon hade smörjt kråset... :O ... haha fast hon bjöd ju på kladdkakan ;) )

Här vill jag påstå att något hände med tiden! Det var helt sjukt! Jag, PP, Fille och Linda smuttade jäger, pratade goda minnen (som jag lyssnade på) och hade allmänt jättetrevligt och så helt plötsligt var klockan typ halv fyra! JA HALV FYRA, och vi var helt säkra på att den var runt 23-24 snåret... seriöst måste vi hamnat i någon tidsvirvel eller något :P
Vid denna tiden började Linda må lite dåligt och PP bäljde i sig vatten eftersom det är bra när man knappt kan ställa sig upp ;)
Jag och Fille styrde upp det hela och bäddade till åt mig och PP och hjälpte våra stackars andra hälfter i säng ;) Okej, det var inte så illa, dom hade sinnesnärvaron kvar iaf. :P

Hur som helst var det ändå dags att sova, det började ljusna och fåglarna vaknade och kvittrade glatt.

Efter en svettig och kort natts sömn klev vi upp och käkade frukost. Fille visade mig och PP runt i Linköping (universitetet och lite sånt) medan Linda sov vidare.

Haha, på universitetet var det massa spelnördar som hade något slags konvent och höll på att spela och visa upp sina små tennfigurer och annat. Det var kul att se! :D


Efter en kort rekognoscering hemma hos Fille & Linda konstaterades att Linda inte var helt matfrisk så vi sa hejdå till henne och gick och käkade på stan (Jag, PP & Fille) Pizza, mm, gott :P

För att döda lite tid gick vi och kollade i två av Linköpings fina kyrkor! :D Kyrkor är så vackra och inger sådan ro! Härligt! Väl på resecentrum vinkade Fille av oss och vi satte oss på tåget. Ja, och nu sitter jag här! :)

TACK FILIP OCH LINDA FÖR ETT SUPERBRA INITIATIV OCH EN RIKTIGT TREVLIG VALBORG!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela