Lina

Förväntan!

Publicerad 2013-05-22 22:36:42 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Ja hörrni.
 
Nu ligger jag i en säng med vita lakan i Kristianstad.
 
Fun fact: Jag är ju norrlänning som ni vet. Ni vet även att Kristianstad ligger i skåne. I de södra delarna av Sverige, i exempelvis skåne, finns konstiga uttal. Som tex gurgel-schhh i krischaaanstaaa. Det ljudet är man inte bekant med som ung norrländska. Därför kommer det sig att jag var pinsamt gammal innan jag insåg att KristianSTAD och Krischaaanstaaa faktiskt inte var två olika platser, utan bara olika uttal för samma stad. Ännu värre att mitt logiska KristianSTAD var FEL! Suck.
 
Nästa gång ni hör något från mig är jag antingen still going strong och konkurrerar om en plats på utbildningen. Eller så börjar jag om på ruta ett i september. 
 
Wish me luck!
 

Kommentarer & tankar

Postat av: Marianne johansson

Publicerad 2013-05-23 07:13:24

Hej! Följer med spänning dig på vägen tll din plats på utbildningen. Kramar marianne

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela