Lina

darn....

Publicerad 2008-04-13 15:03:09 i I huvudet på Lina,

Ingen visning... Vi gick till huset (soligt och fint) efter att ha hoppat av bussen. Skyltat och redo stod det, men inte en käft syntes till.. och då menar jag INGEN, varken mäklare eller husägare. Jaha, så vi cirkulerade runt kvarteret ett antal gånger, och efter 20 minuter tyckte vi att det började bli lite pinsamt eftersom flera av grannarna var ute och hade mest troligt inte undgått vårat snurrande.

Väldigt besvikna struntade vi att ta buss tillbaka utan vi bestämde oss för att promenera till järntorget i det soliga vädret. Då passerade vi Olaus petri kyrkan och tog en sväng på kyrkogården istället. Jag har berättat om vår förra kyrkogårdspromenad tidigare. Nu på en helt annan och äldre kyrkogård strosade vi omkring ett bra tag.
Haha, det känns töntigt men både jag och PP tycker det är jätteintressant att gå på kyrkogårdar och kolla in gravstenar och namn. Dagens fynd enligt PP var "Hulda" som han sedan ändrade om till "Tulta" som han vill döpa vår dotter till... njaae, säger jag... -vi-får-väl-se..

Kommentarer & tankar

Postat av: Syster <3

Publicerad 2008-04-13 17:38:55

hihi, läser en bok just nu om en tjej som heter "Tula" ;) kanske borde rekommendera den boken för PP, så kanske han ändrar sig :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-14 15:43:04

Hahaha! Nej Hulda får det bli ;)

Postat av: PP

Publicerad 2008-04-14 15:43:32

Och mitt namn är PP
:P

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela