Lina

En dag av bakslag?.. NEJ, bara tillfälliga pauser

Publicerad 2008-04-25 17:06:38 i I huvudet på Lina,

Okej, idag kavlade jag upp ärmarna och promenerade till coop för att slänga in mitt CV då de söker personal.
Försökte få tag på kontaktpersonen både igår och idag, men då denne bara hade på mobilsvar bestämde jag mig alltså sedemera att traska dit (med PP i släptåg) och även ta Hemköp och ICA Tybble på vägen.

1. Coop. "Nej tyvärr, hon(kontaktpersonen) är på semester, men är tillbaka imorgon mellan 06-15, kom tillbaka då."

2. Hemökp. "Nej tyvärr, Personalansvarig sitter i möte hela dagen idag, kom tillbaka på måndag."

3. ICA Tybble. "Nej tyvärr, butiksägaren har gått för dagen, men han är tillbaka igen på måndag från kl 08."

SUCK!
Men jag har ju fortfarande alla schanser kvar, bara att ta nya tag, alltså inget bakslag! image5



Sedan skulle jag på ÖBO för att fixa och höra hur jag gör med uppsägning av rummet (1/8)...

4. ÖBO student. STÄNGT, öppnar kl 15.00

Hmm... så det var bara att traska tillbaka,

Dock gick jag tillbaka kl 16 och fick det fixat! Nu är det alltså bestämt, jag flyttar ut senast 1/8 och hyresfria månader juni & juli = Hyran jag betalar nu, Maj-hyran blir min SISTA för rummet :O Lite sorgligt, men jag vet att bra tider stundar ;)

Nu är jag sen till en "after school" som började officiellt kl 17. ska möta saya strax så ska vi traska dit och se vad det är för folk där. Sedan ska jag till PP och mysa (ingen fest ikväll alltså)

Ha det bäst alla!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela