Lina

Detox dag 1

Publicerad 2008-08-18 16:51:52 i I huvudet på Lina,

eller ja.. början av dag 1.

idag har det inhandlats råvaror så hela kylen är full! Jag har köpt massa grejjer jag aldrig någonsin köpt tidigare! Hur låter det här: ekologisk blomkål (obs, ej fryst) kålrot, palsternacka, färsk ingefära, ekologisk aubergine, getost (:O) osv :P haha. det ska bli riktigt spännande att tillaga dessa råkostvaror! Än så länge har jag käkat frukost och lunch, och klarat mig från småäta... just nu känner jag mig stabil i alla fall :)

PP är på skolan nu! första skoldagen för honom... äntligen :P Han har tjatat om att han vill börja för att han har tråkigt , jag menar.. hur ofta händer det :) Men nu är han alltså igång! och jag är ledig tre dagar framöver och kan ta itu med mitt detoxande.. och justdet! Maten jag inhandlade idag.. mat till 10 dagar alltså... 875 spänn!! :O och då köpte jag inte ens allt ekologiskt fast man helst ska det för att få i sig så lite gifter som möjligt... tänk om jag köpt ekologiskt 100% woosh.. då hade det garanterat blivit mer än 1000 kr! Så nu när jag lagt ner så mycket pengar på den här processen så måste jag banne mig klara det också! annars så.. ja jag vet inte.. det finns inget annars, jag måste klara att hålla mig från alla frestelser!

Kommentarer & tankar

Postat av: My

Publicerad 2008-08-18 22:16:50

Vilket spännande och utmanande projekt du dragit igång! Go Lina, det kommer gå kanon:D

Kram (:

Postat av: Anders

Publicerad 2008-08-18 22:38:56

Jag vill också kunna äta för bara 87 kronor per dag :(

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-08-19 09:27:19

Är det nån som grejar detta så är det du. Det bor en otroligt viljestark gen i dig. Tro mig, hade fullt sjå att att plocka ner dig från bokhyllan när du var liten. Du skulle upp och högst. Thats my girl!! Puss o kram gumman. Längtar efter dig/ Din moster =)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela