Lina

Trevlig igårkväll :)

Publicerad 2008-08-13 14:25:48 i I huvudet på Lina,

Fick gäster som sagt, Gick en prommis med Jessica efter att ha visat vår fina lägenhet samt fått inflyttningspresent i form av saft och brownies :D MUMS!

Sedan dök Johan upp med öl och jessica och Elias hängde på till oss och satt och snackade ett bra tag. :) Trevligt värre med prat om allt mellan dialekter, förhållanden och ålder. Runt tolvsnåret drog PP och Johan ut på krogen, de fick skjuts av snälla elias som inte kunde ta sig en öl pga senare framförande av fordon. Jessica och elias drog hem till sig och efter att ha gått en minipromenad med kasper så däckade jag och han isäng snabbt som ögat. Han var jätteduktig inatt och sov i sin balja hela natten :) Jag var lite orolig att han skulle hoppa upp i sängen men det gjorde han som sagt inte .:)

strax efter 2 rullade PP in och då kunde jag slappna av igen :) <3

Allt som allt en bra tisdagkväll alltså.

Imorse däremot vaknade jag av ett okänt nummer som ringde typ kl 7

RING...
Jag(sömndrucken):Lina
Man med skånsk dialekt: Eh, är inte det här Anders Karlsson?
Jag: Nej, det är det inte
Man med skånsk dialekt: Oj, förlåt då har jag ringt fel.
Jag: ingen fara, hejdå
Man med skånsk dialekt: hejdå

30 sek senare: RING

Jag klickar av telefonen.

30 sek senare: RING

Jag: Lina
Man med skånsk dialekt: Oj, men är inte det här 070-mitt mobilnummer-?
Jag: Jo, men du har ett gammalt nummer, det här är mitt nu...
Man med skånsk dialekt: Jaha, ojdå, eh, hejdå.
Jag: Hejdå

Till saken hör att när jag gick högstadiet ringde det under en period skånska män helatiden och alla sökte Anders Karlsson. Jag blev skitless på det :P Antar att han hade numret förut och har det på visitkort, alternativt att han skriver som en kratta så att sista siffran (9) egentligen är en 4 men att han skriver fult typ :P Jag vet inte... det ända jag vet är att det händer ungefär en gång per år att det ringer en skånsk man och söker Anders Karlsson.

Jag lyckades somna om sen i allafall.. i nästan en timme...

RING

Jag: Lina
Kvinna: Hej, jag heter --- och ringer från blodcentralen.
Jag: Hej!
Kvinna: Ja, jag ser ju här att du jobbar som butiksbiträde, så jag tänkte att jag ringer nu.. du kanske jobbar idag och så..
Jag: Inga problem...

summa sumarum har jag väntat länge på att dom ska ringa, var rädd att dom slarvat bort mina prover :O Men bra att dom inte gjort det, så nu ska jag dit imorgon och lämna plasma :) Spännande! :D


Lång promenad runt oset med PP och vovven gjorde gott... nu ska vi slappa.. :) Jobbar 16.30 idag

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela