Lina

gårdagens upplösning och dagens gassande aktiviteter

Publicerad 2008-06-01 22:21:39 i I huvudet på Lina,

Det bidde en kul "röj"-kväll ändå, om man nu ska kalla det röj :P

Hängde på Jessica och Elias och två av deras kompisar som var supertrevliga! Vi drog till stadsparken där det var liveband och grejjer. Kul, kul, fast det var smygiga vakter med onda ögon på alla eventuella försök till alkoholintag på allmän plats. Dessutom fanns ett mysigt tält med vattenpiperökande undgomar (och nu snackar jag 14årsungdomar, inte 22årsungdomar) men jag antar att det var tobaksfritt. :O

Sedan drog vi till Sub Sity för att ta en öl då det var knökfullt på alla andra ställen. Det var verkligen folk överallt! Iofs förståeligt eftersom vädret är som det är och skolan börjar sluta och semestern börjar börja! ;)  Folk är glada, lättklädda och kryper ut ur sina bon.
På Sub Sity fick jag en gratis skål med chilinötter! None Antagligen för att bartendern glömde ta betalt för den, eller så var det för att han tyckte att jag var söt None Vilketsom är gratis ALLTID godast!
Vid senare timmar började sällskapet vilja dra sig hemåt, så jag gick till pitchers för att möta upp PP och gänget som höll till där. När jag skulle in och vakten tittade på min legitimation fick jag kommentaren "Oj, vad många namn! Går du under Lina, Viktoria eller Charlotta ikväll?"
"Lina" sa jag (ja, tråkigt svar :P men jag log lite, kompenserar det upp det?)
"Okej Lina. Då hoppas jag att du får en trevlig kväll!" och vad svarade jag på det? jo,
"tack tack"
Här möter man en häftig vakt och så är man lika intressant som dasspapper... Men jag var ju i alla fall söt enligt bartendern på Sub Sity!.... eller hur var det nu?




Anyway, I morse  vaknade jag upp beredvid min PP och vi har slappat i solen hela dagen!! Men för att Saya inte ska bli ond på mig så läste jag uppsats när PP läste en spännande bok i solen. Snackade med henne i telefon och vi kom överrens om en lösning till hur vi fixar vår opponering. Imorgon kommer hon i alla fall tillbaka till örebro och bor hos mig till på tisdag då vi har vår sista skoldag! Yeehaw!

btw så sitter jag hos PP nu... undrar när jag ska börja bege mig hemåt, tänkte faktiskt sova i min egen säng inatt... Äh, kvällen är ung!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela