Lina

Lax & couscous i paket

Publicerad 2008-05-04 19:54:36 i I huvudet på Lina,

Testade ett nytt recept jag hittat i senaste Buffé. Max 599 kalorier och för 4 pers :)
Snabbt och lätt, kan verkligen rekomenderas!

image103

Ingredienser:

600g laxfilé

2 dl couscous

200g körsbärstomater

4 salladslökar

1 citron

8 sardellfiléer

flingsalt, nymalen peppar

8 ark Aluminiumfolie (25x25cm)

Gör så här:

Sätt ugnen på 200ºC. Ta bort ev ben från filén och skär bort skinnet, skär i fyra lika stora bitar.

Lägg ut dubbla folieark och fördela couscousen över.

Halvera tomaterna och strimla löken.

Lägg hälften av det på couscousen. Låt snittytan på tomaterna vara neråt. Kläm över hälften av citronjuicen.

Lägg på laxbitarna och toppa med resten av grönsakerna. Kläm över resten av citronjuicen och salta och peppra generöst. Förslut paketen väl och lägg i en ugnsform. Tillaga i ugnen ca 25minuter. Låt var och en öppna paketet på tallriken.


 

Min kommentar:

Jag sket i sardeller och salladslöken. Sedan lade jag till purjolök, färska champinjoner, sockerärtor och lite groddar på det. Kryddade också med citronpeppar :) Jag kan rekommendera massa körsbärstomater! Jag älskar när man haft dom i ugn eller grillat dom och de är sådär härligt mosiga och saftiga! Lycka till och kasta gärna i egna häftiga grönsaker!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela