Lina

Punkt två avklarad

Publicerad 2008-05-07 11:55:47 i I huvudet på Lina,

* komma på nått bra ämne och börja skriva en argumenterande text

Jag har kommit på ett ämne och det där med att börja skriva... tja, två rader måste väl räknas ;)

Sen har jag hunnit med massa annat också, tex tvättat. Och nu ska jag och Saya dra på stan och kika på akademibokhandeln då vi båda har presentkort där!


När jag var ute och sprang tidigare imorse så kom jag på en sak... Jag gillar låten av daft punk feat. Kanye west - stronger. Där säger dom "work it harder make you better, do it faster makes us stronger" Jag älskar den strofen och brukar peppa mig själv med den när jag tränar. Jag har tidigare haft överseende med att dom säger "makes us stronger" och tänkt att det gäller bara mig ändå.
Men nu när jag var ute och sprang kom jag på att jag ju faktiskt är två. Jag är uppdelad i huvud och kropp. Jag säger bara DAMN vad dom två delarna av mig har legat i konflikt ibland! Huvudet och kroppen har inte riktigt gått ihop.

Huvud: Varför måste du vara så ful och otränad för?
Kropp: Men hallå, du ser ju aldrig till att jag får komma ut, skyll dig själv.
Huvud: Men om du varit mer tränad så hade det varit roligare att träna.
Kropp: Om du hade haft nån självdiciplin så hade vi varit ute i spåret för länge sedan!

osv osv...

Men nu börjar dom faktiskt komma överrens och tro det eller ej: dom ger varandra komplimanger ibland!!

Så nu är det officiellt mina jags kampsång: "work it harder make you better, do it faster makes US stronger"

Vi är ett team nu, som det ska vara!

Kommentarer & tankar

Postat av: PP

Publicerad 2008-05-07 13:28:05

Du är rolig :D

Postat av: jessica igen :P

Publicerad 2008-05-07 18:07:52

schizo ;)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela