Lina

Hittade det här, haha, vad ska man tro? :P

Publicerad 2008-11-25 16:34:19 i I huvudet på Lina,

 "Mycket Märkligt


Prova följande instruktioner:


1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers
1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantare
längre ner i texten:

1. New York är den 11 te staten

2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)

3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65
passagerare
(6 + 5 =11)

4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 +
1=11)

5. "US emergency services" telefonnummer 911 ( 9 + 1 + 1=11)

Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 =
11)

2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4= 11)

3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)

4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.

Nu kommer något som är ännu märkligare:

Den mest kända symbolen från USA, efter Stars & Stripes, är örnen.

Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The
wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while
some of the people trembled in despair still more rejoiced: For the
wrath
of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."


Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet? Prova detta och se
vad du sedan tror och tycker:

Öppna Microsoft Word och gör följande:

1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första
flygplanet som flög in i Twin Towers.

2. Markera Q33 NY

3. Ändra storleken till 48

4. Ändra typsnittet till WINGDINGS (evt. WINGDINGS 1)"

Hittat här

Haha, jag testade det sista, och tja... haha, det var verkligen intressant :P

Dock gjorde jag vissa efterforskningar som visar att Q33 inte alls var flygplansnumret, men kul var det iaf ;)

Kommentarer & tankar

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-27 11:22:19

Men hjälp! Hur läskigt var inte det? =/

Postat av: Ayla

Publicerad 2008-11-30 23:53:11

när jag skriver in det blir det ett flygplan, två "höghus" en döskalle med ben under & en judestjärna!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela