Lina

backkrock och jobbsök

Publicerad 2008-10-02 15:18:08 i I huvudet på Lina,

Visste ni att jag printar ut mina blogginlägg?

Jo, jag är iofs lite långsam har just nu bara hunnit printa ut jan 08-maj 08, Det blir lite papper kan jag säga. Varför gör jag det undrar ni kanske? Jo, för att jag ser bloggen som en slags dagbok som jag ska kunna kolla i när jag är 63 om jag vill.. och vem vet om min blogg finns kvar då? Därav säkerhetsprintar jag ut den och ska sätta in det i en pärm. Så det så :)

Jag har iaf klarat synkraven för PHS ett år till! PUH! När jag skulle betala min undersökning hos optikern fick vi se hur en skåpbil backar på en motorcyklist... Det är inget man ser varje dag, men det gick bra iaf, de stod och snackade ett tag och skrattade innan motorcyklisten körde iväg.


Dessutom följde jag Jessicas tips och drog till långhuset (universitetet) och kikade på en annons där de sökte växeltelefonister hos polisen. Jag ringde dit och fick prata med värsta trevliga kvinnan. Fick hennes mail och skickade mitt CV till henne så skulle hon vidarebefodra det. Tyvärr har ju jag ingen växeltelefonvana så risken finns ju att det är mer kvalificerade än mig som söker, men you never know... Vi får se hur det blir med det jobbet.


Nu tror jag att det är dags för korsord!

Workin' 17-21

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela