Lina

Dagens asgarv (fast i smyg)

Publicerad 2008-10-31 20:39:30 i I huvudet på Lina,

När jag och PP gick hem från gymmet imorse (Yes, vi gymmar ihop! eller jag sprang och han lyfte skrot) så gick det en man en bit framför oss, kanske 20 meter eller så... Han såg ut som vem som helst i brun kappa och portfölj, men något skulle visa sig göra honom alldeles speciell...

Helt plötsligt börjar han vråla: OOOOOOHHHH.... OOOHHHHH (tänk er typ mistlur, en varningssignal) och så håller han på! Inte ett vrål, inte tio, utan många fler! Vi kunde riktigt se hur hela hans kropp spändes när han tog i, vi hörde hur hans röst började ge vika och tillslut blev det för jobbigt för honom att mistlura så då blev han tyst, spottade, och gick vidare som ingenting...

Haha, jag och PP gick bakom och hade olika teorier om varför han avvek från svenne-normerna. Antingen är han inte som andra barn utan har en eller två hästar ute på bete. Eller så höll han på med ett socialt experiment för att se hur människor i hans omgivning skulle reagera på hans betende.

Hur som helst så gjorde det min dag :P heheh


Ps. tack för alla fina kommentarer! :)

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela