Lina

Detaljer

Publicerad 2008-10-31 10:03:52 i I huvudet på Lina,

Haha, förresten, igår, när jag skulle på min arbetsintervju i stan så lyckades jag komma 30 min förtidigt (hur lyckas jag??). Jag är en evig tidspessimist :P
Hur som helst tänkte jag att det inte kulle se bra ut att komma instövlandes 30 min innan avsatt tid! Så jag gick in på en matrestaurang som låg bredvid. Klev in och möts av skolmatskänsla fast det var medelålders och uppåt på matgästerna. Husmanskost hit och dit.
En asiatisk man mötte mig i ingången där betalningen tydligen sköttes på en gång. Eh, en kaffe, sa jag, jag ska inte äta. Okej, det blir 10 kr sa han då. Haha, tror ni jag hade en tia på mig, nix, jag tror jag hade 2,50 eller nåt. Så det fick bli 12 kr på kortet istället :P (Gud, vad intressant att läsa om tänker ni nu, intresseklubben jublar)
Den här historien har ingen poäng förutom att en av diskplockarna (medelålders man) verkade otroligt fashinerad över att det var en ensam kvinna under 45 år på stället. Så som han kollade och log. :P haha

Sen när jag väl kom på intervjun så var den lite mer avancerad än den jag hade på butiken :P Det var fyra pers som satt med papper och penna framför sig och grillade mig, frågade mig om saker jag skrivit i mitt CV osv. Kändes bra att få vara med om en sådan intervju. Som pliktverket light ungefär.


Idag blir det gymmet och sedan hard work work 15-20

Kommentarer & tankar

Postat av: jessica

Publicerad 2008-10-31 11:00:47

låter som en läskig intervju hehe men det gick säkert bra för dig :)

Postat av: My

Publicerad 2008-10-31 16:37:26

håller tummarna för att du får jobbet! tycker du att det intervjun var pliktverket light antar jag att det kändes som det gick bra :D kram

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela