Lina

Dagen då jag blev tagen av polisen för första gången

Publicerad 2009-05-29 13:04:02 i I huvudet på Lina,

Han bara flög på mig och tog tag i mig när jag ifrågasatte varför några andra poliser hade plockat bort  en av mina kompisar. Jag hann knappt vara med så motade han bort mig!

POLISÖVNING IDAG! :D 

Så fantastiskt roligt det var! Vi var ca 80 markörer i olika grupper som skulle försöka demonstrera. Polisen skulle skydda min grupp som hade en laglig demonstration, mot ett gäng som skulle sabba för oss :P Men vi blev så taggade (enligt instruktioner) att vi också hetsade! Hahah :D 
Några grabbar rusade mot kravallstaketet de satt upp, och de hann knappt landa på vår sida innan dom hade poliser över sig! Så snyggt att se hur de jobbade, de var fantastiskt duktiga! 

Efter den här upplevelsen känner jag mer än någonsin att jag vill bli polis! Att på så nära håll få se hur de jobbar var superkul! Deras förberedelser, kommunikation och förutseende var superintressant att skåda! :D Stort plus till den här  dagen! <3 (tack Lina)


Så till igår, det blev DANSBAND! Haha! Issa frågade i onsdags om jag ville hänga med, det verkade kul, så igår drog jag till frimis och mötte upp henne där :) Det var jättekul att få bugga runt med göbbarna ;) Repris snart! 


Nu är jag ledig i några timmar till, 17-22 idag :( Ska sätta igång att stääda nu. 

Kommentarer & tankar

Postat av: albin

Publicerad 2009-05-29 20:21:06

skulle va kul att ha en syrra som ä polis! ;)

Postat av: Anders

Publicerad 2009-06-01 22:46:20

Då ligger vi lika i antal gånger tagen av polis ;)

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela