Lina

"Taste it" tastes goood!

Publicerad 2009-05-17 23:06:26 i I huvudet på Lina,

Personalfest igår på Taste it!



Bildkälla: http://www.tasteit-orebro.se/bilder/lokal1_st.jpg

Klicka på bilden för att komma till hemsidan!

Det var fantastiskt roligt! Vi var 22 pers ur personalen och tillsammans lagade vi en fantastisk 6-rätters middag med två kockar som hjälp. Det var verkligen hur kul och trevligt som helst, proffsig mat, proffsiga redskap och inte så proffsiga matlagare eller vad man nu ska kalla oss. Haha, men det blev riktigt lyckat! :D

Starter
Jordärtskockssoppa med vitvins och tryffelgelé

Mellanrätt
Halstrad pilgrimsmussla serverad med champagneskum

Förrätt
Lättrökt röding serverad med västerbottenpannacotta, löjrom och sticklök

Granité
Fäder

Varmrätt
Sockersaltat ankbröst serverad med potatisfondant och caol ila sirap

Dessert
Hallonbrulé

Tänk att vi fixade att laga till allt det där och få det till att smaka fantastiskt gott!! Ett extra plus i kanten till oss för att inga recept hade måttanvisningar, utan det var bara att höfta till! :D haha (okej, lite anvisningar fick man om man ville ;) )

Vi får se om jag får tag på bilder senare! :) Nu bakar jag keso-bröd och ska ta upp tvätten!

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela