Lina

Jag är en vinnare!

Publicerad 2010-12-03 16:21:04 i I huvudet på Lina,

I alla fall så är jag det i Fitness Magazines täling om skor från ecco!

Titta vad som trillade in till mig idag lagom innan löpbandsträningen!



Och, det bästa! De passar perfekt!
Efter 20 min på löpbandet i bra tempo konstaterades:
*inga skavsår
*ingen instängdhet
*bra stöd
*bra dämpning

Jag läste på lite om skorna sedan när jag kom hem (för jag ville veta vad de kostar! hehe) och lär mig då att de är designade utan överflödiga funktioner;

"Att Ecco's Biom-serie har rört om lite i löpskobranschen har väl inte undgått många. Men hur bra är de egentligen i praktiken? Ecco hävdar enligt studier att de löparrelaterade idrottsskadorna inte minskat något märkvärt trots att skoutvecklingen har gått framåt med nya dämpningsmaterial, mellanfotsbryggor, gel, air och allt vad det heter de senaste 30 åren. Ecco bestämde sig för att prova något nytt. De vände lite på steken, istället för att skydda foten mot skador - Lär den att skydda sig själv genom att stärka muskulatur och leder. Gå tillbaka till rötterna och lär foten jobba naturligt för att få tillbaka styrkan.

- Natural Motion -"

citerat från
http://www.runnersworld.se/artiklar/ecco-biom-c-yak.htm <- mer info om bla. priset ;) finns också under länken. Recencenten är väldigt skeptisk till skon. Han är en person som springer ofta och verkar vara väldigt kräsen, haha. Jag tyckte de kändes väldigt bra efter ett pass på löpband. Det återstår att känna hur det känns på barmark sedan!


Det låter onekligen häftigt! Så nu ska jag börja träna i dessa och känna om jag får stabilare fötter och vrister!

Jag är positiv! (och som vi alla vet; Gratis är GOTT!)

Igår hängde jag med fina My och i -18 grader promenerade vi som de äkta norrlänningar vi är, fram och tillbaka till stan istället för att ta bussen!

Mitt viktigaste köp:


TOMTEGLAS! 4 stora och 4 shotglas ;)

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela