Lina

Att bli utmanad, av en KO!

Publicerad 2010-05-28 09:29:35 i I huvudet på Lina,

Godmorgon godmorgon!

Idag hände något häftigt som ni kanske gissat er till av rubriken!


Det var så att jag drog ut och sprang för en stund sedan, jag springer runt oset som det heter. Oset är ett naturreservat med frigående, mysiga kossor. Det är aldrig något problem för korna är ganska skygga. Men just idag var det en ko som blev astaggad när hon såg mig! Först stod hon och stirrade på mig när jag kom springande, sedan kom hon närmre och helt plötsligt sprang hon med mig längs med stängslet!! :D
Hihi, och så sprang vi en bit tills hon blev trött och jag susade förbi!

Susade gjorde jag ganska länge... så länge att jag kände att det här kommer inte gå bra! För när jag hade ca 2 km kvar började fåglar cirkulera över mig, jag vågade inte titta upp och kolla vad det var för fåglar. Dock misstänkte jag starkt att det var asgamar... Jäklar vad segt det gick mot slutet!
Inte gick det bättre av att jag innan sista kilometerna alltid passerar ett reningsverk, ni som passerat ett sådant vet hur det luktar. Däremot frodas och grönskar det friskt och härligt där. Både växtligheten och insekter.

Hur som helst tog jag personbästa igen! Det börjar kännas lite löjligt nu, man kan ju inte ta PB varje gång man springer? :)


Skönt var det i alla fall! Härligt väder ute idag, kanske kan spela lite volleyboll innan det är dags att jobba.

ps. Jag har fått jobb på Loomis! Inskolas under sommaren och blir behovare till hösten! ;)

Kommentarer & tankar

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-28 22:56:29

Men GRATTIS till jobbet syster!! Åh, vad jag är glad för din skull, nu får du göra nåt som är lite mer i stil med vad du vill. Älskar dig! Puss

Postat av: My

Publicerad 2010-05-30 00:24:40

Du är så duktig Lina! :D Det blev ju en riktigt minnesvärd löprunda det där med så trevligt sällskap, kram!

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-05-30 18:15:31

Ha, ha, hi, hi! Heja på bara gumman!!!!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela