Lina

Uppdateringar, både tekniska och personliga

Publicerad 2010-11-29 16:15:02 i I huvudet på Lina,

Nästan godmorgon! Vaknade kl 14 idag efter ett nattpass på jobbet. Så jäkla skönt att få krypa ner kall och trött i en uppvärmd säng med världens bästa som lät mig värma mig på hans sida innan jag var tvungen att krypa in under mitt råa täcke. Det blir så jäkla kallt och fuktigt i vår lägenhet på vintern! Huga!

Nåväl, i morse bryggde jag mig en kopp kaffe och skulle sätta mig vid datorn en stund för att framför allt uppdatera min mobiltelefon, men även kolla mail och läsa lite bloggar osv. innan dagens bestyr skulle kickas igång.
MEN då väljer datorn att be mig upptatera antivirusprogrammet också. Visst tänkte jag... och här sitter jag nu, två timmar senare och NU är alla uppdateringar klara... PHEW!
Men man måste göra vad man måste :)

Morgonkaffe i "arla" morgonstund


Nu ska jag läsa klart alla bloggar, hoppa i duschen, och städa lite innan pluggelipluggandet kickar igång :)


OH ett stort PS

Jag håller alla mina befintliga lemmar och utväxter (ehm, låter otäckt men jaja) för att lilla systeryster snart också kommer till örebro!!! Läs inlägget changed plans? av systeryster herself!
Jag vet att det inte är så kul för mamma, pappa och lillebroder att båda systrarna då skulle bo 100 mil bort. Men jag tror att vi behöver varandra! Jag vet att jag behöver henne och mitt hjärta och min själ skulle må så bra OM hon flyttar hit! <3
Att inte ha bott på samma ort som min familj i 6 år nu tar mer på mig än vad jag vill erkänna för mig själv tror jag. Jag återkommer till detta ämne ibland och som vanligt vill jag förtydliga att jag älskar mitt liv i Örebro :) Det är som med allt annat, en balans mellan för- och nackdelar. Det örebro, mina aktiviteter här och självklart PP ger mig det uppväger distansen till min familj. Dom träffar jag så ofta jag kan och jag vet ju att de alltid, ALLTID finns för mig när jag behöver dom. Det är en trygghet som värmer gott kalla vinterkvällar i vår fuktiga lägenhet i örebro ;)
Men när lillasyster kommer med hopp om att kanske, KANSKE får vi bo på samma ort igen ett tag så bubblar det i mitt storasysterhjärta <3
Jag är självklart medveten om att det kasnke inte alls blir så, men jag tycker om att hoppas ;)


Ett litet ps.
Firade första advent i fjällbacka i nya huset. OH MY GOD! Vad fint och mysigt det är! Många ur PPs släkt var där och jag tycker om dom alla som om det vore mina egna fastrar/farbror och kusiner :) Bilder kanske kommer senare, det är Karl som har dom.

Kommentarer & tankar

Postat av: Elin W

Publicerad 2010-11-29 17:54:40

Åh, Lina vad det värmer när du säger så. ^^ Och ja, det är ett stort OM, men jag kommer helt klart att överväga saken om möjligheten erbjuds. Det skulle vara riktigt roligt att vara nära dig. <3 kramar i massor, vi ses snart syster!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela