Lina

Positivitet till tusen!

Publicerad 2010-11-01 11:13:44 i I huvudet på Lina,

Alltså, vet ni hur bra jag har det!?

Jag fick helt plötsligt en sån där härlig känsla i kroppen, ni vet när man känner i hjärteroten att även om livet inte är perfekt (det är det väl aldrig) så är ändå livet så jäkla fantastiskt!
Jag läser en kurs som jag tycker är superintressant. Jag trivs kanon på nya jobbet, inte bara med uppgifterna och kamraterna utan (nästan mest) med det praktiska, alltså scemat och arbetstiderna. Jag tror aldrig att jag haft så mycket liv vid sidan av jobbet samtidigt som jag tjänar minst lika mycket pengar. Hur underbart är inte det!? Dessutom har jag roliga akriviteter som jag engagerar mig i bla ÖUIF of course. :)
Framförallt har jag så mycket roligt att se fram emot och jag har GJORT många roliga saker. Sådant som sätter guld på vardagen, som tex igår. En helt vanlig söndagkväll drog jag och PP hem till Fille (som var hemma hos sin far i helgen) där hans sambo Linda såklart var med, Filles broder Oskar samt lillebror Karl hakade också på, så satt vi där alla sex och käkade chips och såg på Toy story 3. Bara sådär :) Helt kravlöst med mäniskor jag tycker om. Mer av sådant tack!!

Och mer ska det bli, för på torsdag (SNART) Kommer min finaste SAYA och hälsar på! I hela 23 timmar och 4 minuter kommer hon befinna sig i min närhet! KUL! :D Jag har hört att det finns önskemål om den fantastiska kladdkakan som bakades på 3års dagen. Vem vet, den kanske gör en extraföreställning lagom till torsdag ;)

Den 21 november är det convent på ÖUIF med massa rolig träning som jag fått fribiljett till <3 och helgen efter der blir det en tripp till vackra fjällbacka för att fira PPs mor som fyllde 50 igår. Massa roligt med andra ord!

Jag är helt övertygad om att det är jätteviktigt att se positivt på livet och försöka fylla vardagen med sådant man tycker är kul. Alltså med sådant JAG tycker är kul, och inte sådant man SKA tycka är kul. Jag väljer helt klart att spendera två timmar som igår med några vänner och en film, än att spendera en helkväll ute på krogen. När som helst. Jag spenderar hellre 23 timmar och 4 minuter med Saya som reser ända från hufvudstaden än att dra en vecka till aya napa och studsa mellan barer. Lätt! För det är sådant jag värdesätter.

En av de saker som när som helst kan få mitt hjärta att hoppa till av lycka är insikten om att jag bor med den person som ligger mig varmast om hjärtat! Som är min bästa vän och som jag alltid kan vara mig själv med, som förstår mig och som delar samma syn på livet. Han som har en lika positiv attityd till livet som jag, och det är viktigt :) Min älskade PP <3

Vi, sommar 2009

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela