Lina

plugg på hög nivå

Publicerad 2010-09-10 11:43:58 i I huvudet på Lina,

Efter en slö morgonpomenad i disigt väder (jag var inte alls på humör) befinner jag mig nu i universitetsbiblioteket. Jag och PP lyckades tajma in så vi fick sittplats lyx (soffor) och det uppskattas ju alltid!

Jag vet däremot inte om jag ska plugga krim, eller om jag ska ta och plugga in mig inför högskoleprovet som jag ska ta och genomföra i oktober. Tror det får bli högskoleprovs-plugg först och sedan lite kriminologi :)

I övrigt blir det faktiskt lite coop i kväll (och zumba!)

Förresten så hade jag min första föreläsning i kriminologi i onsdags! Så jäkla kul! Vi har en riktigt bra kursansvarig och tillika forskare och föreläsare. Duktig som tusan! Vi är väldigt många i klassen så vi håller till i en hörsal. Dessutom fick jag en ny kompis! Haha. Vi har en gruppuppgift som ska göras till december på minst 3 max 5 pers. Det är upp till oss att hitta kompisar så jag började ragga direkt! Jag gjorde nog ett bra val, (fick napp direkt alltså ;)) för min kompis raggade i sin tur två andra kompisar. Så nu är vi fyra stycken och jag slipper fundera över det något mer! hehe.

Nu är det dags att börja tänka!

Kommentarer & tankar

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-09-11 23:14:01

Hur pluggar du inför högskoleprovet?

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela