Lina

Up, up, and away!

Publicerad 2011-08-18 11:25:26 i I huvudet på Lina,

Seger!

Det är så det känns just nu!

Jag har nämligen, trots att hela min kropp sa "NEEJ" varit ute på en löprunda!
Den här sommaren har -precis som alla mina somrar- inneburit betydligt mindre träning än vanligt. Jag vet att jag inte är ensam om att hamna i sommarsvackor, men jag tycker att jag den här sommaren varit extremt omotiverad. Tack och lov ska jag springa tjejmilen SNART den 3e september, och det har pushat mig en hel del, jag som i vanliga fall inte springer längre än 5km. Det är också svårt för mig att komma igång efter att jag jobbat natt, hela kroppen blir knas, fel sömn och fel mattider osv. Dessutom vill jag ju prioritera min käre sambo de kvällar jag inte jobbar på. 

Hur som helst så kom min kära familj hit igår sent på kvällen! Alla utom lillebror Albin som inte fick plats i bilen. Elin flyttar nämligen till Jönköping IDAG! Så igår kom de för att sova över (PP offrade sig och sov hos sina föräldrar så min familj skulle få plats i vår lilla etta). Jag hade jobbat natten innan och var jättepigg igår, och de hade stigit upp kl 4 och kört med släpvagn från Sorsele i ett streck. Det är med andra ord inte så konstigt att de däckade alla tre medan jag diskade, och att jag sedan låg och stirrade till kl två ungefär.

Nåja, jag kom av ämnet lite. 
Jag var JÄTTESEG när de drog i morse men bestämde mig för att dra ut å kut kl 10.30 (Viktigt med exakta klockslag så det blir av) fast jag INTE VILLE! 

-tjejmilentjejmilentjejmilen-

Så jag tog en runda på 4km i snabbt tempo. Svettigt och det gick BRA! Betydligt bättre än jag trodde med tanke på att jag fått för lite sömn. 




Nu ska jag slänga mig i duschen (nu när jag till och med eftersvettats klart) och städa lite, sedan ska jag åka tåg till Jönköping ;) 

Kommentarer & tankar

Postat av: Nea

Publicerad 2011-08-18 12:00:20

Hejja!

Postat av: josefin

Publicerad 2011-08-23 21:28:35

Hejsan! Jag skriver till dig för att jag hoppas på att fler ska våga prata om psykisk ohälsa,sjukdomar, våld, kriminalitet och andra problem och motgångar som man varit med om i livet. Kanske är du mitt uppe i något just nu eller har tagit dig ur något jobbigt i ditt liv? Jag har själv erfarenhet av olika problem och motgångar och skriver i min blogg om det. Under de senaste veckorna har jag även skrivit till andra bloggare för att se om någon annan vill dela med sig av sin historia. Flera personer har nappat och om du är intresserad av att läsa deras historier så trycker du på kategori "this is a true story" i min blogg. Du får självklart vara anonym i min blogg och jag publicerar inget utan din tillåtelse. Om du är intresserad av att dela med dig av din historia så kan du mejla mig på [email protected] Skriv "händelser att dela med sig av" som rubrik så hittar jag ditt mejl snabbt. Jag tror vi måste prata om psykisk ohälsa. Många sitter hemma själva och tror att de är de själva som är problemet. Så är det sällan.. vi måste våga prata för att kunna göra en förändring. Och kanske kan din berättelse få någon annan att må lite bättre och inse att de inte är själva mitt i allt. Vi behöver varandra!

Postat av: Ayla

Publicerad 2011-12-27 15:25:39

Jättesnygg!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela